A Chez Dodo mára több, mint egy cukrászda: minta az önmegvalósításban

0
15
Hirdetés

Volt egyszer egy szőke, kék szemű kislány, aki mindig is imádta az édességet. Nemcsak enni, hanem idővel elkészíteni is. Aztán egy nap találkozott a macaronnal, és létre jött a Chez Dodo.

Annyira elvarázsolta őt ez a bájos, ékszerhez hasonlító kis desszert, hogy fejébe vette, akár Párizsig is elmegy, de egyszer ő fogja készíteni a világ legjobb macaronját. Hogy sikerült-e? Azt döntsd el magad a Sas utca 7-ben. Annyi biztos, hogy a macaron szinte már eggyé vált a Chez Dodo fogalmával. Szalay Dórival és Váry Petivel, az üzletvezetőkkel beszélgettünk.

A legelső ízek.

ContextUs.hu: Nemrég ünnepeltétek a két éves születésnapotokat. Emlékeztek még, hogyan indult a Chez Dodo?

Dóri: Régóta ismerjük egymást, s már jó pár éve tervezgettünk egy kis párizsi hangulatú cukrászdát nyitni. Mindig az volt a terv, hogy én készítem majd a süteményeket, ételeket, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy macaron manufaktúrát nyitunk.

ContextUs.hu: Hol találkoztál először a macaronnal?

Dóri: A Sarki Fűszeresben ettem először, és valamiért nagyon megfogott. Aztán elkezdtem próbálkozni otthon, de ezek általában kudarcba fulladtak. Majd gyűjtögettem egy párizsi tanfolyamra, és végül a barátaim és családom segítségével sikerült kijutnom. Az itt szerzett tudás sokat segített, egyből javult a technikám. Ezután jött a kísérletezés.

ContextUs.hu: Hogy lehet, hogy ennyire megfogott ez a kis törékeny édesség? A legtöbben párszori próbálkozás után feladnák…

Dóri: Nem tudom pontosan. Volt valami belső elszántság, ami nem engedte, hogy feladjam. Egy idő után persze nagyon megterhelő volt, a munkaidő lejárta után álltam be otthon a kis konyhámba kísérletezni. Aztán az irodában egyre többen rendeltek. Nem volt megállás, sütni kellett.

A Chez Dodo mesébe illő téli kirakata.

ContextUs.hu: Jellegzetességetek, hogy szinte a kirakatban készülnek a sütik. Ezt így szerettétek volna, vagy az üzlet adta magát?

Dóri: Az elején nem örültem ennek az ötletnek, hogy mindenki látja, ahogy sütök. Aztán Peti és a nővérem meggyőztek, hogy ez így nagyon jó lesz. Azóta se bántam meg.

Peti: Azért nem engedtem ebből, mert szerintem ez hozza be az embereket. Ez is. És mivel egy nagyon szép folyamatról van szó, amit élvezet nézni a lehető legjobb döntésnek tűnt.

ContextUs.hu: Merész húzás volt egy termékre specializálódni, ráadásul macaronra, amit sokan divatdesszertnek titulálnak. Nem féltetek, hogy esetleg lecseng ez a hullám?

Dóri: A célom már kezdetekben is az volt – és ebből ma sem engedek -, hogy a macaronnak tradíciót teremtsek itthon. A lehető legjobb alapanyagokból a legeslegjobb macaront szeretném készíteni, folyamatosan újítani, hiszen végtelen variációt rejt ez az apró finomság.

Peti: Nagyon fontos a színvonal, s a megcélzott minőség folyamatos tartása. Azt szerettük volna elérni, hogyha  az emberek macaront szeretnének enni, először a Chez Dodo jusson eszükbe.

Macaronok díszdobozban.

ContextUs.hu: Töretlen sikernek örvend az üzlet. Hogy bírjátok tartani a színvonalat?

Peti: A siker kulcsa szerintem az egyediség és a minőség ma Budapesten. Ki kell lépni az átlagból. Szükség van jó ötletre, magas minőségre, megfelelő kiszolgálásra. Ez persze nagyon munkás, megköveteli az ember alázatát és kitartását.

ContextUs.hu: Mennyire számít a Chez Dodo újhullámos cukrászdának?

Dóri: Mivel tradíciót szeretnék teremteni, nem tudom mennyire számítunk újhullámosnak…

Peti: Több szempontból is újhullámosak vagyunk. Itthon nem átlagos hozzáállás, hogy piaci áron, prémium minőséggel dolgozunk. Ezenfelül a folyamatosan bővülő kínálatban és ízekben is újhullámos vonalat képviselünk.

ContextUs.hu: A nyitáshoz képest jelentősen megnőtt az alkalmazottak száma. Ezzel hogyan tudtok lépést tartani?

Peti: Igen, elég sokan lettünk, mind a konyhában, mind a pultban. Nem számítottunk ekkora forgalomra az elején. Ez egyben kockázatos is, hiszen az alkalmazottak motivációjának elvesztése mindig benne van a pakliban. A vendégek pedig szeretik a megszokott arcokat látni nap, mint nap. Ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy minden tőlünk telhetőt megadjunk a cukrászoknak és a pultosoknak, az ő elégedettségük elengedhetetlen eleme a Chez Dodonak.

ContextUs.hu: Hogyan látjátok magatokat most, két évvel a nyitás után?

Peti: Az elmúlt két év maga volt a csoda. A cég teljesítménye minden várakozást felülmúlt. Az alkalmazotti légkör fantasztikus, talán ennek is köszönhetjük, hogy az első erős évet nem visszaesés, hanem növekedés követte. Ami nagyon nagy örömmel tölt el minket, hogy van, aki már másfél éve mindennap nálunk issza a kávéját.

Fotók: A Chez Dodo hivatalos Facebook-oldaláról

Hirdetés
MEGOSZTÁS
Előző cikkMegalakult a Független Mentorhálózat
Következő cikkÁllatokkal foglalkozó kiállításnak ad otthont a LATARKA
Lelkes Heni 1991-ben született, Vácott. Főiskolai évei alatt költözött Budapestre, azóta is itt él. Úgy döntött, egyszer cukrász lesz belőle, így hát jobb elkezdeni a gasztronómia alapjainál. Ezért végezte el a Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus-vendéglátás szakát, mellette pedig egy felnőtt cukrászképzést. Az egyetem által rendezett sütőversenyen harmadik helyezést ért el. Több helyen dolgozott cukrászként, mint például Cake Shop Budapest, Chez Dodo Macaron Manufaktúra. A cukrászkodás melletti szenvedélye a festés, rajzolás és írás. Erasmusos évei alatt írt egy blogot, ekkor szerette meg igazán a műfajt. Mostanában gyakran fest lakásokban faldekorációkat, de amikor jut ideje, rajzol, süt, sportol, olvas. A ContextUs.hu Gasztro art rovatvezetője.