Már a magánüzeneteire is másnka kell reagálnia.
A gyógyíthatatlan betegségben szenvedő Karsai Dániel új videót tett közzé, melyben arról számolt be, hogy már két hónapja nem tudja használni sem a mobilt, sem pedig a tabletet, és még a legbensőségesebb üzeneteit is valaki másnak kell megnéznie és válaszolnia helyette.
Karsai két hete egy interjúban a romló egészségi állapotáról beszélt, és elmondta, hogy nem akarja túlságosan elborzasztani a követőit, “de gyakorlatilag teljes önállótlanság állapotába került.” Az alkotmányjogász néhány órával ezelőtt a közösségi oldalán számolt be arról, hogy ma este a Bibó István Szakkollégium vitaestet rendez az ELTE-n életvégi döntés témakörben, azonban az állapota miatt már nem tud elmenni a rendezvényre. “Ez volt Bibósként különösen fáj” – írta a bejegyzésben.
Kapcsolódó cikk
Most pedig egy megrázó videót tett közzé, melyben elmondta, nagyon szomorú amiatt, hogy nem tud ott lenni a bibós vitaesten, amire meghívták – szúrta ki a szeretlekmagyarorszag.hu.
“Kifejezetten sajnálom, hogy nem tudok elmenni, de az egészségi állapotom már olyan, hogy nem tudnék két-három órát ezzel tölteni” – fogalmazott a videóban. Azonban hozzátette, a „Bibóhoz fűződő szép emlékei” miatt egy kicsit megpróbál hozzájárulni a beszélgetéshez. “A téma ugyebár az emberi méltóság. Én két hónapja nem tudok modern technikát használni, mobilt, tabletet, a legbensőségesebb üzeneteimet is valaki más nézi meg nekem és válaszol helyettem. A magánszférám a szó szoros értelmében eltűnt” – számolt be róla Karsai.
Ezután bemutatta azt a fejpántot amit, amit nemrégiben kapott: ehhez egy érintőceruza van rögzítve, így újra tudja használni a tabletjét. “Ha lassan is, tudok gépelni. Elképesztő jó érzés volt” – fogalmazott, majd feltette a kérdést: “Önök szerint ez a helyzet teljességgel méltóságteljes?” Majd hozzátette: a nézőkre bízza a választ.
Kapcsolódó cikk
Ami uralkodik feletted, még megnyomoríthat: a 10 legjobb disztópikus film
A most szemlézett alkotások java a kapitalizmus, szocializmus és fasizmus okozta szenvedésekből merít. Több az adott kor félelmeit és gyanakvását fejezi ki, a disztópiába átfordult utópiát téve a kritika tárgyává.