Mat Hennek hátborzongató, a csend és üresség pillanatait bemutató városi fotói még a 2010-es években készültek. Miközben a sci-fi irodalom nagyjaitól kezdve, a politikusokon át a civil társadalomig mindenki azon töpreng, vajon a világ ezentúl mindig ilyen visszafogott hely lesz-e, a fotós valószínűleg nem is sejtette, hogy a nagyvárosok szokatlannak ható kietlen pillanata később egészen hétköznapi látvánnyá válnak majd.

Tokió, 2013

Mat Hennek munkáinak célja a letisztult szemléltetés: a kémlelés egyszerűségében rejlik minden tisztaság – vallja a fotós.

Mat Hennek 13
Tokió, 2013 / Fotó: Mat Hennek

Stockholm, 2013

A városok megfejtéséhez idő kell, csak úgy, mint ennek a svéd feliratnak a kibogarászásához.

Mat Hennek 8
Stockholm, 2013 / Fotó: Mat Hennek

München, 2013

Mat Hennek Münchenben járva a ponyvával takart építkezések közti tereket fürkészte.

Mat Hennek 7
München, 2013 / Fotó: Mat Hennek

Párizs, 2013

A párizsi reptéren a művész a különbségek egyesítésére törekedett, kihangsúlyozva azok szimmetrikusságát.

Mat Hennek 3
Párizs, 2013 / Fotó: Mat Hennek

Dallas, 2014

Tájképeit igyekszik a turisták által leglátogatottabb helyektől távol elkészíteni. A lencsevégre kapott városok esszenciáját, és a helyi lakosokat mutatja be, akik azzá teszik a metropoliszokat, amik.

Mat Hennek 6
Dallas, 2014 / Fotó: Mat Hennek

Dallas: a város, ami különös hatással volt a fotósra

Mat Hennek látásmódja romantikus képzeteket ébreszt, és már-már impresszionista festménynek ható képeket eredményez.

Mat Hennek 2
Dallas, 2014 / Fotó: Mat Hennek

Shanghai, 2015

Hennek képei mai szemmel prófétikusnak tekinthetők, hiszen a koronavírus-járvány kirobbanása óta a városok többsége kísértetiesen idézi a német fotós elkapott pillanatképeit.

Mat Hennek 12
Shanghai, 2015 / Fotó: Mat Hennek

London, 2015

Hennek munkáinak középpontjában az épületek állnak, és ezek színének és anyagainak egybeolvadását igyekszik ábrázolni fotóin.

Mat Hennek 11
London, 2015 / Fotó: Mat Hennek

Abu Dhabi, 2016

A német fotográfus a lényegi részletekre vetkőzteti a világ nagyvárosait.

Mat Hennek 4
Abu Dhabi, 2016 / Fotó: Mat Hennek

Bécs, 2016

Saját bevallása szerint, Mat Hennek azért igyekszik kerülni az emberek szerepeltetését képein, hogy az érzelmeket minél kevesebb befolyásoló tényező nélkül tudja előcsalogatni a szemlélőkből.

Mat Hennek 5
Bécs, 2016 / Fotó: Mat Hennek

Aix-en-Provence, 2016

Az alábbihoz hasonló, alulról fényképezett nézőpontok azt az érzést keltik, mintha kíváncsian bóklásznánk a súlytalanságban.

Mat Hennek 9
Aix-En-Provence, 2016 / Fotó: Mat Hennek

Rotterdam, 2016

Néhány helyszínen előfordult, hogy órákig kellett várakoznia a fényképésznek, amíg egyetlen lélek sem sétált bele véletlenül a kompozíciójába.

Mat Hennek 10
Rotterdam, 2016 / Fotó: Mat Hennek

Monaco, 2017

A pandémia előtt nyüzsgő nagyvárosokat, Hennek képes volt néma műalkotásokká merevíteni.

Mat Hennek 1
Monaco, 2017 / Fotó: Mat Hennek

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

301-es parcella nagy imre 1956 horvath erno kiallitas fotokiallitas

NÖRI: fotókiállítás mutatja be a 301-es parcellát

“Nemcsak a kiállítás, maga a Nemzeti Gyászpark is figyelmeztető jel számunkra, és a mi feladatunk, hogy azok számára is az legyen, akiknek 1989 nem volt az életük része, és már csak a történelem egy jelentős pillanataként tanulnak róla.”