Az Apophis nevű aszteroida, amely 340 méter széles, igen közel fog haladni a Föld mellett, így potenciális veszélyt jelent.

Felmelegedhet a napsugárzás hatására

A 340 méter széles Apophis nevű aszteroida a számítások alapján 2068-ban rendkívül közel fog elhaladni a Föld mellett, talán neki is ütközik. A napsugárzás hatására az objektum felmelegedhet, a kibocsátott hőenergia pedig lökést adhat az égitestnek, így csillagászati szempontból kisebb módosulások alakulhatnak ki pályájában.

Apophis Aszteroida Foldbe Csapodik
Apophis Aszteroida / Kéöönk Illusztráció / Fotó: Live Science

Ez az úgynevezett Jarkovszkij-gyorsulás.

Évente 170 méterrell sodródik el a pályájától

A jelenséget korábban még nem mérték fel az Apophisnál, szakértők egy csoportja azonban most megvizsgálta – írja a Live Science. David Tholen, a Manoai Hawaii Egyetem munkatársa és a csapat vezetője szerint a sugárzás hatására az aszteroida jobban melegedő része nagyobb lökést fejt ki, ez pedig eltereli az objektumot a gravitációs pályától.