Kirúgták a 168 Óra munkatársát, aki főnökei tudta nélkül hozott le egy cikket

Kirúgták a 168 Óra munkatársát, aki főnökei tudta nélkül hozott le egy cikket

A 168 Óra megszüntette annak az újságírójának a munkaviszonyát, aki a lap vezetésének engedélye nélkül az online felületükön közzétette a Kivették Adrienn petevezetékét a miskolci kórházban, de ezt csak három évvel később, mástól tudta meg című cikket.

Nem tartotta a szerkesztőség a cikket alkalmasnak közlésre

/ Fotó: Csanádi Márton / 24.hu

Rózsa Péter, a 168 Óra főszerkesztője a Magyar Nemzetnek elmondta, a lap vezetése sem a cikk január 16-i első, sem pedig a később készült változatát nem tartotta közlésre alkalmasnak, ám ennek ellenére az oldal szerkesztője egy nappal később, a szolgálati utat megkerülve, önkényesen kitette a honlapra. Amikor ezt észlelték, azonnal levették az oldalról.

Felszámolási eljárást indított a 168 Óra ellen a volt főszerkesztő-helyettes, Lakner Zoltán

Lakner Zoltán, a 168 Óra volt főszerkesztő-helyettese megindította a felszámolási eljárást a lap kiadója, a Telegráf Kft. ellen, mivel a cég bő negyedévi munkabérével tartozik neki. Több mint egy hónap telt el az utolsó munkában töltött napomat követően. A nem fizetésen túl tizenöt ügyvédi levél maradt megválaszolatlanul, visszhangtalan volt a felszámolási eljárást beharangozó hivatalos felszólítás is.

Az újságírót négy nappal a cikk megjelenése után rúgták ki. A Magyar Nemzet szerint a cikk számos hamis információ mellett Nagy Gábort, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kórház orvos igazgatóját rasszizmussal rágalmazta.

A cikk folytatódik a következő oldalon, lapozz!

Nem cáfolta Rózsa, hogy hibáztak

Rózsa Péter, a 168 Óra főszerkesztője / Fotó: Klubrádió

Rózsa Péter a Magyar Nemzet kérdésére nem cáfolta, hogy hibáztak. Úgy gondolta, hogy nem kell helyesbítést közölniük, és a félretájékoztatásért sem kell elnézést kérniük az olvasóiktól, hiszen szavai szerint a cikk közlésekor még nem állt rendelkezésükre minden információ, s az említett páciens által a lapjuknak adott interjú exkluzivitását akarták érvényesíteni a közléssel.

Kezdőlap > Kirúgták a 168 Óra munkatársát, aki főnökei tudta nélkül hozott le egy cikket

A szerk. ajánlása

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból