#kösziahelyet – Kreatív és személyes a Katona József Színház kampánya

#kösziahelyet – Kreatív és személyes a Katona József Színház kampánya

Decemberben elindult a Katona József Színház és Republic Group közös kezdeményezése, a Katona Charity. Célja, hogy a fiatalokhoz közelebb hozza a kultúrát, ezzel megteremtve a színházba járók új generációját.

A program során a jeggyel rendelkezők felajánlhatják a helyüket a Katona nézőterén, és lehetőség nyílik a két egymástól teljesen különböző korosztály közös diskurzusára. Sok esetben nehéz bejutni a szinte minden esetben telt házas színházba, hónapokat kell várni, míg megnézhetjük az adott darabot.

Borbély Alexandra sznésznő, a Katona társulatának tagja, Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmjének főszereplője / Fotó: Ivándi-Szabó Balázs

A színház közönségének jelentős része tapasztalt „katonásokból” áll, akik tudják, milyen értékkel bírnak a darabok. A Katona célja, hogy a fiatalabb generációt is megmozdítsák, hiszen úgy vélik, nagyobb részt inkább az X vagy korábbi korosztály ülnek a nézőtéren. Most viszont lehetőségük van átadni a helyüket olyanoknak, akik kiszorulnak a színház termeiből.

Katona Chairity – Máté Gábor

Katona Chairity

Mindig fontosnak tartottuk, hogy a fiatalok számára is elérhetővé tegyük a kultúrát. Színházként számunkra ez nem csak lehetőség: kötelesség. Éppen ezért indítottuk el Katona Chairity kezdeményezésünket, melyben a Katona barátaival közösen lehetőséget biztosítunk arra, hogy minél több fiatal jusson el előadásainkra.

Erre Máté Gábor, a Katona József Színház ügyvezető igazgatója hívja fel a figyelmet a bejelentő videósorozat első kisfilmjében.

A tavalyi Katona 360 – Tiéd a színpad! folytatásaként létrejövő projekthez csatlakozott a színház több népszerű színésze is, így Ónodi Eszter, Borbély Alexandra, Rujder Vivien és Tasnádi Bence is átad néhány jegyet a jelentkezők számra.

Emellett a társadalmi célú kezdeményezéshez a kulturális szférában népszerű személyiségek csatlakoztak: Szentesi Éva író-újságíró, Odett énekes, Schoblocher Barbi énekes, Kemény Zsófi költő-slammer, Vitáris Iván énekes, valamint a Mary Popkids tagjai: Herrer Sári és Bárthfalvy Sándor. De a névlistát erősíti Ott Anna, a Hadik művészeti vezetője, Stahl Barbi énekes és Nagy Kata színésznő.

Berlin, Alexanderplatz: Nem elég tisztességesnek látszani, annak is kell lenni! – Kritika

Arra voltunk kíváncsiak, a Katona hogyan mutat be a színpadon egy olyan kisembert a ’20-as évek végének Berlinjéből, aki tisztességessé akar válni, de annyira ostoba, hogy még önmagát sem látja reálisan, nemhogy a körülötte zajló sorsfordító eseményeket. Mi kell ahhoz, hogy valaki jó legyen?

A Katona Charity ötletgazdáit az a cél vezérelte, hogy összehozzák a generációkat:

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Gyerekkorunk óta tanuljuk, hogy az idősebbeknek illik átadni a helyünket. De mi történne, ha egyszer ők ajánlanák fel a széküket, azokat a különleges székeket, amikre nagyon régóta szeretnénk leülni? A Katona József Színház nézőterén. Színházba járni felemelő érzés, értékeket továbbadni pedig a lehető legnemesebb tett a világon. Ha eközben közelebb tudunk hozni egymáshoz két nagyon különböző generációt, akkor megszületik a csoda, amire kicsit mindannyian vágyunk[/perfectpullquote]

– nyilatkozta Márton Szabolcs, a Republic Group kreatív igazgatója.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

A Katona Charity másik alappillére, hogy lehetőséget adjon a színház az ad hoc elhatározásokról híres nemzedéknek. A digitális, modern világba született generáció legfőbb jellemzője, hogy nem szokott hónapokkal előre tervezni, ami egy telt házas előadásra szóló jegy megvásárlásakor hátrányt jelent, ezzel pedig kiszorulnak a kulturális élményből.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Régebben előfordult, hogy a barátaim azért nem jöttek el egy-egy előadásra, mert drágának tartották a színházjegyet. Belátom, hogy a színházba járás luxus lehet egy középiskolás vagy egy fiatal egyetemista számára, pláne, ha jó helyen szeretne ülni. A másik korosztályos probléma, amit észlelek, hogy nehezen tervezünk előre, én magam is hajlamos vagyok az utolsó pillanatban határozni arról, hogy elmegyek-e egy koncertre vagy sem, ami a népszerű produkciók esetében sajnos későnek bizonyul. A Katona kampánya ebből a szempontból is megoldást nyújthat[/perfectpullquote]

– mondta az akcióról Tasnádi Bence, a Katona József Színház színésze.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Felajánló bárki lehet, jegyre jelentkezőnek pedig 16–30 év között kell lennie. Ezen az oldalon lehet jegyet felajánlani, a fiatalok pedig ugyanezen az oldalon jelezhetik foglalási szándékukat egy-egy jegyre. Az adott helyre regisztráló jelentkezők között a kérdéses előadás előtt sorsolnak – így kerül új tulajdonoshoz a jegy.

Kezdőlap > #kösziahelyet – Kreatív és személyes a Katona József Színház kampánya

A szerk. ajánlása

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból