Mark Zuckerberg, úgy tűnik sajtóinformációk szerint, hogy megsértődött az Apple óriásvállalatra. Kiadta utasításként, hogy ezentúl csak androidos telefont használhatnak az alkalmazottak.
Sajtóinformációk szerint Mark Zuckerberg azért döntött így, mert Tim Cook, az Apple-vezér néhány hónapja kritikát fogalmazott meg a Facebookkal szemben.
Mint mi is beszámoltunk róla, nagy vihart kavart a Cambridge Analytica-botrány. A Facebook által nyitva hagyott kiskapun keresztül tömegesen lehetett hozzájutni a felhasználók adataihoz. Ennek kapcsán kérdezték meg újságírók Tim Cookot:
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Eleve nem kerültem volna ilyen helyzet [mint a Facebook vezérigazgatója][/perfectpullquote]
– válaszolta arra a kérdésre, hogy ő mit tenne Zuckerberg helyében.
Az Apple első embere ezután nem állt meg a kritikával. Sőt, több fronton – például a mobil és asztali operációs rendszereket bemutatván – is hangsúlyozták, hogy ők hisznek abban, hogy a felhasználók érzékeny adatai nem tekinthetők árucikknek.
A Cambridge Analytica botrány főszereplője nyilatkozott a Facebook ellen
Tőle tudjuk, hogyan tette rá a kezét a Cambridge Analytica 50 millió Facebook-felhasználó személyes adataira, hogy célzott politikai tartalommal bombázzák őket. A Facebook elavult adatvédelmi szabályzata pedig nagyszerűen segítette ebben őket. Mindezek nyilvánosságra hozatala óriási lavinát indított el a közösségi oldal ellen. Többek között a Federal Trade Comission (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) nyomozását az USA-ban, kongresszusi és parlamenti meghallgatásokat.
A tavasszal kirobbant Cambridge Analytica-botrány kezeléséről és utóhatásairól író The New York Times szerint Mark Zuckerberg ennek hatására utasított a Facebook menedzsmentjének tagjait. Mint utasította, kizárólag androidos telefont használhatnak – iPhone-t tehát nem. A döntés hivatalos indoklása viszont úgy szól, hogy mivel a világon messze az Android a legelterjedtebb rendszer, célszerű, ha a Facebook fejlesztéséért felelős vezetők is azt nyomogatják.
Hogy melyik szempont mennyiben járult hozzá Zuckerberg döntéséhez, arról nem tudni, de az biztos, hogy ez utóbbi, hivatalos indoklásban is bőven van ráció.
Ezt azzal is lehet magyarázni, hogy a Facebook belső kommunikációs részlege már 6 évvel ezelőtt olyan posztereket helyezett ki a vállalat főhadiszállásán, melyek váltásra biztatták az alkalmazottakat.
Azonban releváns megjegyezni, hogy akkor még javaslat, kérés volt részéről. Zuckerbergék korábban iPhone-termékeket adott céges mobilként. Ennek fényében ezt ismerték meg jobban a dolgozók, így erre koncentráltak a közösségi oldalnál. A Facebook iOS-re kiadott applikációja ezáltal hatékonyabb is lett. Azonban így az androidos felhasználók szívták meg.