6 japán szabály azoknak, akik erősebbé és egészségesebbé akarnak válni

Most megismerheted Katsuzo módszerét, amit világszerte rengetegen kezdtek el követni a megjelenése óta eltelt 90 évben.

A japán mérnök és aikidó tanár, Katsuzo Nishi nagyon gyenge kisfiú volt. Az orvosok azt mondták a szüleinek, hogy a 20. évét sem fogja megérni. Hogy javuljon az egészsége, szülei egy buddhista kolostorba küldték. 3 évet töltött itt, ahol elsajátított különböző meditációs és kardforgatási technikákat.

Hogy egészségéért még többet tegyen, Katsuzo rengeteg könyvet olvasott mai modern orvosoktól és ősi gyógyítóktól, tanulmányozta a keleti és az európai orvoslást is. Ennek eredményeként végül megírta saját könyvét, amiben egy saját maga által kifejlesztett, a testet erősítő módszert mutat be. 

Egyenes hát

Mint mindannyian tudjuk, a gerincgörbület rengeteg problémát tud okozni a belső szervekben. Ezért nagyon fontos egész nap odafigyelni a testtartásunkra, még éjjel is. Katsuzo állítja, hogy ha a gerincünket egyenesen tartjuk, 2 cm-rel magasabbak leszünk, emellett támogathatjuk az emésztő- és a keringési rendszer működését is.

Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero 5
/ Fotó: Bright Side

5. Kemény henger a nagy, puha párna helyett

Hirdetések

A japánok szerint a nyaki gerincferdülés az egyik első jele annak, hogy az ember élete rövid lesz. Míg napközben tudjuk szabályozni a fejtartásunkat, addig éjjel ezt elég nehéz megtenni. Katsuzo ezért javasolja, hogy egy kemény hengerpárnát tegyünk a nyak 3. és 4. csigolyája alá, és azon aludjunk. Először ez kényelmetlen lehet, ezért jobb, ha először több réteg ruhával tekered körbe a hengert, hogy puhább legyen, majd ahogyan hozzászoksz, mindig eltávolítasz egy réteget.

Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero 4
/ Fotó: Bright Side

Aranyhal gyakorlat

Feküdj hanyatt a kemény talajon.
Nyújts ki a kezeidet.

Helyezd a talpadat merőlegesen a talajra.
A bal talpadat nyújtsd előre és a bal karodat nyújtsd felfelé, anélkül, hogy felemelnéd őket a talajról.

Végezd el ugyanezt a jobb talpaddal és jobb karoddal is. 2 percig ismételd a gyakorlatot.


A kezeidet tedd a tarkódra, a 3. és 4. csigolya alatt összekulcsolva őket. Tedd egymás mellé a lábaidat, és a lábfejedet kissé fordítsd kifelé. Mozgasd a lábfejedet jobbra és balra. 2 percig ismételd a gyakorlatot.

Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero 3
/ Fotó: Bright Side

Kapilláris keringés javítása

Hirdetések

Feküdj egyenes, kemény talajra.

Egy kemény hengert tégy a nyakadhoz, a 3. és 4. csigolya alá.

Emeld fel a karjaidat és a lábaidat. A könyöködet és a térdedet enyhén hajlítsd be, és lazíts, amennyire lehetséges.

Rázd meg a lábaidat és a karjaidat. 1-3 percig ismételd a gyakorlatot.

Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero 2
/ Fotó: Bright Side

Tenyerek és talpak összeérintése

Alap testhelyzet: Feküdj kemény és egyenes talajra, egy kemény hengert tégy a nyakad 3. és 4. csigolyája alá. Hajlítsd be a térdeidet, de ne emeld fel őket a talajról. Érintsd össze a talpaidat. 10-szer ismételd a gyakorlatot.

Érintsd össze a tenyereidet a testedre merőlegesen és nyomd össze az ujjaidat. Ismételd meg, de ezúttal a tenyereidet nyomd egymáshoz. Tartsd így, emeld fel a kezed, majd helyezd vissza a köldök csakrára.

Az összetett tenyereidet tedd a fejed mögé, majd vissza a köldök csakrára. 3.

Az összetett tenyereidet tedd vissza a köldök csakrára, majd mozgasd a lábad felé. Mozgasd a mellkasodtól az ágyékod felé előre és hátra 10-szer. Majd emeld fel az összetett tenyereidet merőlegesen a köldök csakrára. Mozgasd őket a láb irányába, majd helyezd vissza a fejed mögé.

Tedd vissza az összetett tenyereidet a köldök csakrára, emeld fel őket, majd kezdd el mozgatni a lábadat előre-hátra, miközben összeérinted a talpaidat.

Kombináld a kéz- és lábmozgásokat. Ha fájdalmasnak érzed, kevesebb ismétlést végezz. Térj vissza az alap testhelyzetbe, és csukott szemmel pihenj 10 percig.

Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero 1
/ Fotó: Bright Side

Gerinc és hasgyakorlat

Hirdetések
Alap testhelyzet: Ülj le, a lábaid keresztezzék egymást, a talpaidat fogd meg, a vállaidat kissé engedd le. Ismételd 10-szer. Minden gyakorlat után végezd el a következőt: nyújtsd ki magad előtt a karjaidat, a talajra merőlegesen. Hajlítsd a fejed balra, és nézz a hátad felé. Ugyanezt végezd el a jobb oldalon és feltett kezekkel is. Mozgasd a vállaidat fel-le, anélkül, hogy a kezeid helyzetén változtatnál. Tedd vissza a kezeidet a kezdő pozícióba, a fejedet finoman hajlítsd a bal, majd a jobb vállad felé. Tedd a kezeidet a talpaidra és emeld fel a fejed, majd engedd le, hogy az állad érintse a mellkasodat. Emeld fel oldalra a kezeidet, hogy párhuzamosak legyenek a talajjal és hajlítsd be a könyöködet. Az arcod előtt érintsd össze a tenyereidet, hajlítsd be a hátad, az álladdal érintsd meg a mellkasodat. Nyújts ki a karjaidat oldalra, zárd össze a lapockákat, egyenesítsd ki a hátad, emeld fel a fejed és tartsd ez a pozíciót 7 másodpercig. Ülj alap testhelyzetben és ismételd a legelső gyakorlatot. Mozgasd a válladat felfelé belégzéskor és lefelé kilégzéskor. Ülj alap testhelyzetben, hajolj balra, aztán jobbra, feszítsd meg, majd lazítsd el a hasizmokat 10 percig.
Japan Szabaly, Egeszseges Eletmod, Egeszseg, Ero
/ Fotó: Bright Side

Több olyan japán szokás is van, ami számunkra egyszerűen teljesen érthetetlennek tűnhetnek, mint például nem illik borravalót adni.  megtekintheted itt.

A cikk a Bright Side  angol nyelvű cikke nyomán készült.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Top sztorik a rovatból

Nincs több cikk

Ez is érdekelhet