Az alkalmi ruhák új trendjei
A Gucci átvette Hollywood uralmát, és a kifutókat a márka nagy horderejű termékeivel, extravagáns jelmezek ihlette darabjaival árasztotta el, amelyek nem tűnnének ki a 1940-es évek kasszasikereiből. A Chanel ’90-es évek szupermodelljei által ihletett kollekciójáról végtelen számú Instagram-bejegyzés látott napvilágot, miközben modelljei monokróm bikini alkalmi ruhákban pózolnak. A divatos szórakozás egyértelműen visszatért az idei szezonra.
Tom Ford divattervező a szokatlanabb kollekciók mögött meghúzódó elméletre utalt, amikor a Vogue Runwaynek elmondta, hogy az Instagram hogyan változtatta meg a „játékot”, és sok embert arra késztetett, hogy alkalmi ruháin változtasson. Ennek következtében a „Hangos! Fényes! Merész! Leleplező!” jelzőt használhatják a divattervezők. A közösségi média tehát nagymértékben befolyásolja a divatot; ha például nincs elég lájk, akkor oda az ismertség, ezáltal az adott kollekció népszerűsége.
Az alkalmi ruhák és a közösségi média
A Z generáció közösségimédia-platformja – a TikTok – egyértelmű irányt mutatott a New York-i, londoni, milánói és párizsi divatbemutatókon. A fiatalság továbbra is fizetőeszköz divatkörökben, de nem feltétlenül ugyanúgy, mint korábban: nem kell fiatalnak lenni ahhoz, hogy menő legyél, de az biztos, hogy ellophatod egy fiatalabb generáció öltözékötleteit és referenciapontjait. Egyetlen márka sem csinálta ezt hitelesebben, mint a Blumarine: A márka régen a giccs-hűvösségéről volt ismert, most pedig a megjelenés ironikusan tükrözi az archívumot. Azt a farmer pillangós felsőt szeretné, ami 1999-ben volt? Vagy mit szólna a hosszú szárú Miss Sixty-szerű farmerekhez? Az említett brand mindezeket magában foglalja, és nem véletlen, hogy mindenki az online boltok kínálatában szeretne keresgélni.
„A merész, bátor fényesek itt maradnak, miközben folytatjuk a fantáziadivatot, és minden eddiginél többet kísérletezünk eklektikus színekkel és egyedi nyomatokkal” – mondja Libby Page stílusszakértő, a NET-A-PORTER vezető szerkesztője, megjegyezve, hogy ezek vibráló alkalmi ruhák. „Természetesen pozitív és kalandvágyó hozzáállással támogatunk bármit.” Egyáltalán nem csoda, hogy a vásárlók szívesen bekapcsolódnak, hiszen a kiskereskedelmi eredmények megtérítik a befektetést.
A vezető bevásárlóapp, a LYST azt várja, hogy ez a tendencia 2022 nyarán igazán visszhangra találjon a fogyasztók körében: „Arra számítunk, hogy egyre nagyobb kereslet lesz a minimalista darabok iránt. Azt tapasztaljuk, hogy nőtt a monokromatikus szövetek (+33%), semleges tónusok (+22%), fehér ingek (+41%), bőrcipők (+57%) és széles szárú öltönynadrágok aránya (+55%), mindez tükrözi a visszafogottabb luxus megközelítése felé való elmozdulást.”
A sokoldalúság és a komfort minden eddiginél fontosabb, és ezt el lehet érni az alapokkal, egy csavarral, a modern klasszikusokkal és a tompított tónusokkal, amelyek egytől egyig elengedhetetlen kellékei minden ruhatárnak, annak érdekében, hogy a legegyszerűbb megjelenést hozzák létre.
A divatszakértők úgy vélik, hogy a vásárlók – főleg a nők – többet fektetnek be az alap minőségi alkalmi ruhákba és az időtlen darabokba, amelyeket szezonokon, sőt éveken keresztül is hordhatnak, így amikor ezek a darabok majd különleges elemet is tartalmaznak, akkor megválnak tőlük.
Melyiket válasszam?
A hazai online áruházak sokszínű és folyamatosan változó ruha kínálatában könnyű elveszni, azonban, ha követjük az új alkalmi ruhák trendjeit és a vásárlói visszajelzéseket, akkor minden egyszerűvé válhat. Ami a legfontosabb, hogy olyan terméket válasszunk az alkalmi ruhák közül, amelyet örömmel viselünk, és maximális kényelmet biztosít.