A Facebook az embereket az emberekkel, a LinkedIn a munkáltatókat a munkavállalókkal kapcsolja össze
Már önmagában a bekezdés címéből is látható, hogy a LinkedIn egy sokkal specializáltabb közösségi platform. A cégek itt leginkább a brandépítésre teszik a hangsúlyt, valamint a minőségi munkaerő megtalálására, az álláskeresők pedig az ideális munkahelyet keresik, amit máshol nehezebben találhatnak meg. Sok mindenre oda kell figyelni, de szerencsére van segítség, például a CV Shark tippjei is nagyon hasznosak tudnak lenni az elkezdéshez.
A LinkedIn ma már több millió céget és munkavállalót lát el hasznos tippekkel és információkkal, könnyíti meg a kommunikációt és segít mindenkinek megtalálni a megfelelő helyet és embert. Még mielőtt nagyon belemerülünk egy-egy speciális eszközbe, érdemes egyet hátralépni és átvenni, hogy tulajdonképpen hogyan lehetünk sikeresek ezen a felületen.
Mire figyeljünk a LinkedIn profil készítésénél?
Álláskeresőként a LinkedIn profilunk lehet az önéletrajzunk, az a felület, ahol el kell adnunk magunkat és a szakértelmünket. Ahogy az önéletrajznál, úgy itt is az az elsődleges cél, hogy kitűnjünk a tömegből, ami egyáltalán nem egy könnyű feladat, mivel mind nemzetközileg, mind magyarországi szinten egy népszerű platformról beszélünk. Szerencsére nem lehetetlen, de van pár kritikus pont, amire oda kell figyelnünk a profil kialakítása során.
Az első hatás nagyon fontos, ha egy cég HR-ese a profilunkra téved, akkor a legnagyobb elem, amit megláthat, az a háttérképünk. Ez a funkció már 2014-től elérhető, és a segítségével sokkal személyesebbé varázsolhatjuk az egész megjelenésünket, érdemes saját fotót használni, ami akár 1584×396 felbontású is lehet.
A következő hasznos tipp az, hogy állítsuk be a nyilvános profil URL-jét. Ehhez találhatunk több útmutatót is, 1-2 perc alatt megoldható, de annál többet ad a profil értékéhez, mivel így sokkal professzionálisabb lesz az egész hatás, valamint könnyebben tudjuk feltüntetni önéletrajzunkban is.
A LinkedIn összegzés nem rólunk szól, hanem az értékesítésről
Itt nem egy összefoglalót kell megfogalmaznunk, hanem el kell adni saját magunkat, azaz a fő kérdés az, hogy hogyan tudjuk minél értékesebbként feltüntetni a szakértelmünket.
Fogalmazzuk meg, hogy hogyan tudjuk megoldani a cégek problémáit, milyen megoldásokkal rendelkezünk, és miért lesz jobb nekik, ha minket választanak. Természetesen mindezt könnyebb mondani, mint végrehajtani, de szerencsére tudásból nincs hiány, több olyan cég is van, ami segít nekünk elindulni, érdemes őket felkeresni.