Julian Dunkerton, a Superdry egyik alapítója 1 millió fontot adományozott a People’s Vote kampányra, amelynek célja a Brexitről való második népszavazás kezdeményezése. Az esetleges referendum tétje nem csekély: az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kilépési megállapodás.
A multimilliomos Julian Dunkerton még soha nem adakozott politikai célra. Az üzletember most mégis fontosnak tartotta ezt. Mint mondta, cégének megalapítása soha nem lehetett volna sikeres, ha az Európával való szakítás 20 évvel ezelőtt megtörtént volna.
Noha Nagy-Britannia arra készül, hogy jövő márciusban elhagyja az EU-t, Dunkerton a rekord összegű adománnyal “valódi esélyt lát arra, hogy ezt megfordítsa”. Az adományt “az egyik legrészletesebb közvélemény-kutatásra fordítják, amelyet valaha is végeztek egy kampány során” – mondta a vállalkozó.
A közvélemény-kutatás szervezői azt remélik, azzal a gondolattal, hogy vegyék figyelembe a választók akaratát, új lendületet kap a második népszavazást célul tűző kampányuk az Unióval való szakítás előtt.
Sokaknak ugyanis drasztikusan megváltozott a véleménye a Brexitről. Dunkerton szerint nyilvánvalóan félrevezető volt a “Leave” kampány, ami az eredeti szavazást megelőzte.
Arról a kormánykritikus és Brexit-ellenes demonstrációról, amelynek keretében fényüzeneteket vetítettek brit hivatali épületekre, ebben a cikkünkben írtunk.
Julian Dunkerton még márciusban távozott a Superdry-tól, és 1,2 millió fontot adományozott részvényekben a Blue Marine Foundationnek. Továbbra is a divatcég egyik fő részvényese marad azonban, emellett más vállalkozásai is vannak. 2016-ban nyíltan kritikát fogalmazott meg Boris Johnson Brexitet propagáló “Leave” kampányban betöltött szerepe miatt. Továbbá Dunkerton az EU-ból való kilépés veszélyeire figyelmeztetett.