Mi is az a kosárelhagyás?
A fent nevezett jelenség során a webáruházad vásárlója bár elkezdi a vásárlási folyamatot, még a kosárba is berakja a kiválasztott terméket, de valamilyen okból még azelőtt elhagyja a webshopod felületét, mielőtt megtörténne a tranzakció. Minél több ilyen történik, annál nagyobb a gond és a bevételkiesés.
A Webáruház készítés áraknál a webáruház készítés alkalmával arra törekednek, hogy alacsony legyen a kosárelhagyás. Erre léteznek olyan módszerek, amelyekkel eredményesen lehet tenni az mutatók javításáért.
Hogyan lehet ezt a kedvezőtlen jelenséget csökkenteni?
Arra kell törekedni, hogy minél kevesebb látogató hagyja el a kosarat vásárlás nélkül. Természetesen előfordulhat, hogy bizonyos termékek esetén meggondolja magát valaki, de el lehet érni, hogy ezek száma csökkenjen.
Lényeges a különböző díjak egyértelmű megjelenítése. Megfigyelhető, hogy ha a vásárló a rendelés során szembesül a szállítási (és esetlegesen egyéb) plusz költségekkel, akkor gyakran megszakítja a vásárlási folyamatot. Ha előtte nem volt tisztában ezekkel a költségekkel, akkor érthető, hogy megrémül az egyre növekvő végösszeg miatt.
Mindez könnyen elkerülhető, ha már a termékoldalon jól értelmezhetően tájékoztatod a vásárlókat a felmerülő költségekről. Így már az első perctől tisztában lesz azzal, hogy a termék árán kívül még plusz költségek is fogják terhelni. A feltételeket mindig kommunikálni kell, így senkit sem érhet csalódás.
Jelenítsd meg a szállítás idejét!
A vásárlók szeretik pontosan tudni, mikor érkezik meg a megrendelt termék. Ez lehetőleg ne kerüljön több napba (maximum 1-3 nap), mert ez is elriaszthatja őket a kosár tartalmának véglegesítésétől.
Próbálj meg minél pontosabb szállítási időt megadni (és azt majd be is tartani), ezt is jelenítsd is meg még a vásárlási folyamat megkezdése előtt.
Legyenek egyértelműek a visszaküldési feltételek!
További tippek a kosárelhagyás csökkentésére
A vásárlási folyamat ne legyen 3-4 lépésnél több.
Legyen minél több fizetési lehetőség.
Lehessen regisztráció nélkül vásárolni.
Jelenítsd meg a kosárba tett termékek fényképét, ez segít a további választásban.
Emlékeztesd a vásárlóidat e-mailben a kosár elhagyásról.
Legyen könnyen elérhető az ügyfélszolgálatod (chat, telefon).