A céges ruha nem csupán a munkavállalók öltözékét oldja meg, hanem egy vállalkozás identitásának kifejeződését és az üzleti világban való megjelenésének egy formáját is jelenti. Története az iparban gyökerezik, hiszen ott jelent meg először a 19. század második felében.

Az első céges ruhák alkalmazása

A céges ruházatot a 19. század második felében, az ipari forradalom idején alkalmazták először a vállalatok, hiszen a technikai fejlődés hatására ekkor megnövekedett a gyártási kapacitás, valamint a munkavállalók száma, és jelentősen megváltoztak a munkakörülmények. A logózott munkaruha azonban csak a 20. század közepén kezdett elterjedni, amikor a vállalatok felismerték a benne rejlő marketinglehetőségeket.

A Cegesruha.hu szitanyomott ruhái napjaink vállalatai és vállalkozásai számára is kiváló marketingeszközök lehetnek – azon túlmenően, hogy egységesítik az alkalmazottak megjelenését.

A logózott munkaruha megjelenése

A logózott céges ruhát az Egyesült Államokban alkalmazták először marketingcélokra, hiszen a munkáltatók rájöttek arra, hogy az alkalmazottak által hordott ruházat hatékonyan tudja népszerűsíteni a vállalat brandjét.

Az első logózott ruhák egyszerűek voltak, gyakran csak a vállalat neve vagy apró emblémája jelent meg rajtuk. Ahogy azonban a vállalatok felismerték, hogy a fogyasztók számára ez fontos üzenetet is tud hordozni, mindez átalakult és kibővült.

A 20. század második felére a logózott céges ruha a világ minden részén elterjedt, és már nem csak az iparban volt jellemző. A különböző ágazatokban, például az autóiparban, a kereskedelemben, a vendéglátásban, az egyéb szolgáltató szektorokban stb. fontossá vált.

Napjainkban pedig a számítógépes grafika révén már egészen bonyolult emblémákat és feliratokat lehet készíteni.

A céges ruha szerepe napjainkban

Manapság a mikrovállalkozásoktól a kis- és középvállalatokon át a multinacionális vállalatokig szinte mindenhol elterjedt a céges ruha alkalmazása, hiszen a vállalkozásoknak érdemes kihasználniuk a benne rejlő lehetőségeket. A logók, feliratok elkészítéséhez gyakran a szitanyomást alkalmazzák, ami nem mai keletű technológia.

A szitanyomás elődjének tekinthető az ókori Kínában alkalmazott selyemhálóból létrehozott sablonok használata, ami később elterjedt egész Ázsiában. A középkorban Japánban is ezzel a módszerrel készítették például a kimonók díszítését.

A módszer persze sok fejlődésen ment keresztül, mire elnyerte mai formáját. A 20. században a festéktechnológiák fejlődésével és a könnyen tisztítható, tartós sziták kifejlesztésével azonban igazán hatékonnyá és sokoldalúvá vált. Így napjainkra széles körben alkalmazható a céges ruházaton kívül poszterek, címkék és egyéb termékek gyártása, logózása során is.

A céges ruházatban tehát a szitanyomás ma is népszerű és elterjedt technika, amely a modern vállalkozásoknak lehetőséget ad az egyedi és könnyen azonosítható megjelenés kialakítására, és a céges márka kifejezésére.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

https-__www.premiumbutor.hu_ - 2024 május - Cikk4

Teremtsd meg a könnyű nyári ebédekhez az ideális környezetet!

Úgy tűnik, menthetetlenül beköszöntött a nyár minden szépségével és ódiumával együtt. Természetesen most még nincs részünk rekkenő hőségben, amikor legszívesebben egész napra elbújnánk az árnyékos lakásunk hűvösében, de hamarosan ennek is itt lesz az ideje.

Troubled man suffering mental illness

A szorongás fajtái

Bár a szorongásban szenvedő emberek mindegyikére jellemző a túlzott feszültség és nyugtalanság érzése, a betegségnek olyan különböző típusai léteznek, amiket felsorolva, árnyaltabban láthatjuk, mi is a különbség az egyes altípusok és tüneteik között.

https-yolofood.hu - 2024 április - Cikk4

Életmódváltás lépésről lépésre

Az életmódváltás segítségével kiegyensúlyozott és egészséges életmódot lehet kialakítani, például kerülni kellene az esti filmnézés közben a nasikat, vagy csökkenteni a szénsavas üdítőitalok fogyasztását.

https-egeszsegpajzs.hu - 2024 április - Cikk4

A fűszeres csirkecomb pirulása zene füleinknek

Van az a pont, amikor egy tál zamatos étel gondolatától vagy a tűzhelyen piruló hússzeletek hangjától is rendkívül megéhezünk, és alig várjuk, hogy falatozni kezdjünk. Azonban nincs mindig idő minőségi fogásokat készíteni, hiába esne jól némi finomság.

https-__adlab.hu_ - 2024 április - Cikk4

Megéri a saját brandre hirdetni Google Ads-ben?

A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.

https-__webshop.tisztalevegot.hu_ - 2024 április - Cikk2

Amit a HEPA-szűrőről tudni kell

A HEPA-szűrők redőzött kialakítással rendelkeznek, amelynek köszönhetően minden olyan részecske fennakad rajtuk, amely minimum 0,3 mikrométeres nagyságú.

https-www.meseweb.hu - 2024 március - Cikk2

Mik a kislányok kedvenc mesekönyvei?

A kislányok nagyon szeretik, ha meséskönyvből olvasunk nekik, hiszen ilyenkor ők maguk képzelhetik el az egész történetet és alig várják, hogy napról napra egyre tovább haladjunk a történetben.

https-__mufushop.hu_ - 2024 március - Cikk2

Csodaszép kert télen-nyáron!

Egy szép, üde zöld gyeppel rendelkező kertbe mindig öröm kiülni vagy csak kitekinteni az ablakon és megszemlélni a kinti színkavalkádot.

patikamra.hu - 2024 március - LinkMarketing - 1

Miért érdemes kollagént fogyasztani?

Napjainkban egyre többször találkozhatunk kollagén tartalmú készítményekkel, sokan viszont csak a szépségre való pozitív hatásairól ismerik ezt az anyagot.

alkatreszekrobogohoz.hu - 2024 március - LinkMarketing - 2

A megfelelő helyzetjelző izzó kiválasztása és cseréje

A járművek láthatósága több okból is kifejezetten fontos a mindennapos közlekedés során. Természetesen már önmagában azért is, mert ha nem működnek a lámpák, akkor szinte garantáltan érkezni fog a csekk, és fizethetjük a büntetést.