A vásárlási szokásokat régóta kutatják, segítségével a cégek megtalálják a potenciális vásárlók igényeit. Ez a cégnek nagyobb hasznot, a vevőnek pedig nagyobb elégedettséget eredményez. Mivel az IKEA szeret örömet okozni ügyfeleinek, mostantól szkennerek segítségével azokhoz az emberekhez kerülnek a termékek, akik tényleg szeretnék őket.
A svéd áruházlánc idén úgy döntött, egy okos ötlettel kideríthetik, melyik vásárló szívét nyeri el az adott termék ténylegesen. Új művészeti kollekciójukhoz az IKEA tehetséges kreatívokkal állt össze, hogy dizájnos szőnyegeket tervezzen, amelyek csak limitált kiadásban lesznek kaphatók. Mivel a cég nem szeretné, hogy a darabok viszonteladásra kerüljenek, a technikát hívta segítségül.
Az Ogilvy Social Lab Brussels kreatív ügynökség és az IKEA feltalálta a speciális, „He(art) Scanner” szerkezetet, amely képes leolvasni az agyhullámokat, valamint méri a szívfrekvenciákat, amikor a vásárló ránéz a szőnyegekre. Ezután a szkenner elemzi a kapott adatokat, és megbizonyosodik a vevő érzelmeiről. Ez alapján el lehet dönteni, hogy izgalmat, szeretetet vagy az ellenkezőjét váltotta-e ki az adott termék a vásárlóból.
Vásárolhatsz, de nem viheted haza – irányt vált az IKEA
Az IKEA úgy döntött, irányt vált. A svéd áruházlánc világszerte népszerű olcsó és praktikus bútorairól, kiegészítőiről, és persze az elmaradhatatlan húsgolyóról. Szinte lehetetlen úgy hazamenni az áruházból, hogy ne vennénk valamit, hiszen olyan olcsó. Ha minden igaz, 2019-ben ennek vége, legalábbis New Yorkban nyíló új üzletükben.
Amennyiben a szőnyeg pozitív érzelmet váltott ki, a vevő megvásárolhatja a terméket. Ellenkező esetben egy másik darab jelenik meg a sorban. A szkennert azért hozta létre az IKEA, mert az áruház észrevette, hogy termékeiket árverési oldalakon, magas áron értékesítették a vásárlók. A „He(art) Scanner” segít abban, hogy az egyedi szőnyegek tényleg olyan emberekhez kerüljenek, akik valóban szeretik őket, miközben az IKEA fenntartja a „mindenki számára hozzáférhető” elvét.
Nézd meg a kisfilmet az új ötletről!
Ikea (He)Art Scanner
By measuring customers’ brain waves and heart rate, IKEA and Social.Lab Brussels made sure you can only buy if you feel it.