Január 20-án, éppen 20 éve jelent meg a Daft Punk Homework című debütlemeze, amelynek hatását még ma is lehetetlen lenne pontosan megsaccolni.
1993-ban a párizsi Eurodisney-ben rendezett bulin Thomas Bangalter és Guy-Manuel de Homem-Christo átnyújtották első közös felvételüket a skót DJ-nek, Stuart Macmilla-nek, aki nem mellesleg a Slam kiadó társtulajdonosa is volt. A többi innentől kezdve már történelem, hiszen azon a demón szerepelt egy bizonyos The New Wave című szám, amit aztán évekkel később már Alive címen ismert meg a világ.
Bangalter és Homem-Christo a sikeres kislemezek után 1997-ben jutott el oda, hogy kiadjon egy nagylemeznyi számot, és ezzel végérvényesen rááirányítsa mindenki figyelmét az akkor ereje teljében lévő francia house-szcénára. A Homeworkre keresztelt albumot szokás úgy jellemezni, mint ami a tömegekhez is eljuttatta a modern tánczenét, de ez a felfogás kissé sántít, hiszen 1997-re már nem kellett különösebben senkinek ecsetelni a műfajban rejlő potenciált.
A Homework inkább bevezetés volt egy életműbe, amely egyre inkább kitolta a popzene kereteit.
A Daft Punk szinte minden korábbi stílust egymásba olvasztó és átalakító stílusa, majd a későbbi robotviselet és a vizuális körítésben egyre erősebb koncepciójú lemezek alapvetően meghatározták azt, hogy milyen kreatív utak nyílhatnak még a duóhoz hasonlóan bátran gondolkodó előadók előtt. Hogy mást ne mondjunk, a Daft Punk nélkül ma aligha létezne a Gorillaz.
De a 20 éves Homework esetében kihagyhatatlan témát jelentenek a kultikus, Spike Jonze-zal és Michel Gondryval megálmodott klipek is. A Da Funkhoz készült Big City Nights címet viselő videó külön kisfilmként funcionált (1997-ben azért ez egy elég bátor húzás volt), míg az Around The World egyszerűen kitörölhetetlen emlék a kollektív emlékezetben.