Követem Közélet A CBA szexista reklámjának a leállítását követelik

A CBA szexista reklámjának a leállítását követelik

Promóció

A CBA Piros nevű reklámjának leállítását követeli az Egyenlítő Alapítvány. Úgy vélik, a reklám nyíltan szexista és megsérti a reklámetikai kódexet is.

Promóció

Tiltakozó állásfoglalást tett közzé az Egyenlítő Alapítvány a CBA nemrég megjelent legújabb, CBA Piros című reklámja ellen, valamint az alapítvány a reklám leállítását követeli, írja az Index.

„Meggyőződésünk, hogy a közösségi médiában megjelenő reklámfilm sértő, szexista és ízléstelen” – írják.

A CBA Piros reklámja

Az Egyenlítő Alapítvány szerint a CBA Piros a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, sértő módon ábrázolja.  A filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott „pirossal”, gesztusaikkal  és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak.

Az alapítvány úgy véli: az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre.

A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.

Tisztünk felhívni a figyelmet arra, hogy ez a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére.

A Coca-Cola a botrányt kavart melegeket ábrázoló plakátokat lecseréli

A Love is Love kampány nem aratott nagy sikert Boldog István kormánypárti képviselőnél. Bojkottra hívta fel az embereket, hogy amíg el nem tüntetik a meleg párokat ábrázoló plakátokat, addig nem issza a Coca-Cola termékeit. Hétfőn aztán az óriásvállalat közleményt adott ki, amelyben elmagyarázták, mit és miért szeretnének kifejezni a #loveislove címkével futó hirdetésekkel.

Az alapítvány szerint a CBA reklámtörvényt is megsérti, a jogszabály értelmében ugyanis tilos az olyan reklám, amely a gyermekek és a fiatalkorúak szellemi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja, különösen többek között, ha szexualitásra utal.

This video is unavailable.

No Description

Heal Edina, az Egyenlítő Alapítvány nevében hozzátette:

A reklámalkotóknak nagy felelőssége van abban, hogy társadalmunk tagjai milyen viselkedési normákat látnak és fogadnak el. A reklámok formálják a közízlést és befolyásolják a normákat. Fontos tehát, hogy ne konzerváljanak egyenlőtlen állapotokat, hanem igyekezzenek olyan megoldásokat találni, amelyek a reklámozó gazdasági céljainak is megfelelnek és társadalmilag is felelősek, előremutatóak.

Az alapítók mindezek alapján azt kérik a CBA vezetőségétől, hogy a fentieket megfontolva állítsák le a reklámfilmet, vagy jelentősen módosítsák azt. Az alapítvány felszólítja továbbá az MRSZ-t, a MAKSZ-ot és a Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy tegyék meg a lépéseket a reklám leállítására, amennyiben a reklámozó nem állítaná le a reklámot a következő napokban.

Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A legszürreálisabb ötletek, hogyan védheted meg magad a koronavírus ellen

A kínai emberek saját kezükbe vették a sorsukat, maguknak gyártanak védőmaszkokat!

A pillanat, amikor az álmodozó turistát elgázolja a valóság

Nem véletlen, hogy egyes helyeken már turistaadót szednek.

Színésznők, akik nem szégyellik terhes alakjukat és döngő lépteiket

Bátran pózolnak fürdőruhában, domború hassal is és döngő léptekkel, ezek a büszke anyukák.
Promóció

a szerk. ajánlása

Tudtad? Kultúránként egészen mást jelent, amit a kezünkkel csinálunk

Ami egyik helyen a kedvesség jele, az máshol durvaságnak számít.

A nosztalgiavonat átrobogott a vásznakon – Ezek voltak 2019 legjobb külföldi filmjei a ContextUs szerint

Volt egyszer egy 2019-es év, amelyben korunk legnagyobb mesterei és feltörekvő tehetségei egyaránt megmutatták, hogyan is kell filmet készíteni.

Ezek minden idők legdrágábban elkelt festményei

Cikkünkben górcső alá vesszük a valaha legdrágábban elkelt tíz festményt, és arról is esik pár szó, miért kerülnek bizonyos festmények többe, mint mások.
Promóció

ez is érdekeltéged
<3