Hirdetés
Kezdőlap Követem Design A szolgálólány meséje ihlette szexi jelmezt el kellett távolítani a weblapról

A szolgálólány meséje ihlette szexi jelmezt el kellett távolítani a weblapról

A Yandy, egy online fehérnemű- és jelmezbolt úgy gondolta, jó marketingfogás lesz, ha “merész piros szolgálólány jelmezt” dob piacra, közvetlen utalásként a Margaret Atwood kegyetlen utópiáról szóló könyvéből készült tévésorozatra. Nem jött be.

Hirdetés

A szolgálólány meséje, úgy tűnik, nem csak a borkereskedőket ihlette meg. A nők szexuális kizsákmányolásáról és elnyomásáról szóló filmes utalásra épülő bormarketing megbukott. Most ugyanebbe a pofonba futott bele a Yandy webshop.

A jelmez egy rövid piros ruhából, piros köpenyből és egy fehér főkötőből áll, hasonlóan ahhoz, amit Elisabeth Moss-nak és a többi szolgálólánynak kell viselnie, hogy öltözetük kifejezze alacsony társadalmai státuszukat. A szexi szett ára 64,95 dollár, átszámítva körülbelül 18 ezer forint. 

Egy nyugtalanító disztópikus jövőben a nőknek nincs szava. Mi mégis azt mondjuk, légy merész, és mondd ki, ami a fejedben jár ebben az exkluzív piros szolgálólány jelmezben  

– volt olvasható a termék ismertetőjében. 

A szolgálólányok a sorozatból / Fotó: Dazeddigital

A sorozatban a szolgálólányok termékeny nők, akiket horrorisztikus rituálék keretében szexre kényszerítenek előkelő férfiakkal, hogy gyerekeket szüljenek. Gileadban ugyanis a többi nő meddő.

A cég kénytelen volt közleményben reagálni, miután egyes látogatók felháborodásuknak adtak hangot:

Az elmúlt néhány órában nyilvánvalóvá vált, hogy a […] jelmezben a nők elnyomásának szimbólumot látják, nem pedig a női erő kifejeződését. Ezt nagyon sajnálatosnak tartjuk, mivel semmilyen szinten nem ez volt a szándékunk. Tekintettel az őszinte és szívből jövő kommentekre és a számtalan személyes történetre, amit megosztottak velünk, eltávolítjuk a jelmezt oldalunkról.  

A cég hozzátette, támogatják vásárlóikat abban, hogy komfortosan érezzék magukat a bőrükben, függetlenül attól, kik ők és milyen ruhát viselnek.

Erről gondolta a webshop, hogy a női empowering eszköze lehet / Fotó: Yandy / Bustle

A cég filozófiája a “női empowerment és mindenek felett a nemek közti egyenlőség eszméjében gyökerezik”.

A fehér főkötő és a piros köpeny ugyanakkor szerte a világon ikonikus darabbá vált a nők körében. Sok helyen a #MeToo mozgalom keretében a nők elnyomása elleni tiltakozás szimbóluma lett. Isle of Manen, Argentínában és Észak-Írországban a jelmezt a rendkívül szigorú abortusz törvény elleni tiltakozásra használták. Londonban pedig köpenybe öltözött emberek Donald Trump Egyesült Királyságbeli látogatása ellen tiltakoztak.

Hirdetés