Amióta létezik pszichológia, az embereket különböző típusokba sorolják a szakemberek. Amióta pedig létezik internet, megszámlálhatatlan tesztet, kvízt tölthetünk ki. Az Adobe Creative Types tesztje minél pontosabb képet szeretne adni, milyen kreatív típusba tartoznak az emberek.
Egyértelmű, hogy a kreativitás annyiféleképpen létezik, ahány ember él a földön. Nincs teljesen két egyforma művész, designer, író. Habár ez nem jelenti azt, hogy ne lennének közös pontok, amik alapján ne lehetne típusokat létrehozni. Ezt a gondolatmenetet folytatva hozta létre az Adobe Creative a pszichológiai alapú Creative Types tesztet.
A kvíz magába foglalja a híres személyiségvizsgálatok technikáit, mint amilyen a Myers-Briggs-féle teszt vagy az Enneagram, emellett kevésbé ismert módszereket is igénybe vettek a kialakításnál. Ezek együttesen hoztak létre egy egyszerű, tudományosan megalapozott, megbízható tesztet. Ez alapján a kitalálók 8 személyiségtípust találtak. Ezek a következők: a művész (The Artist), a gondolkodó (The Thinker), a kalandor (The Adventurer), a döntéshozó (The Maker), az alkotó (The Producer), az álmodozó (The Dreamer), az újító (The Innovator) és a látnok (The Visionary).
Ha libabőrös leszel, mikor zenét hallgatsz, különleges agyad van kutatások szerint
A Harvard egykori hallgatója húsz diákot vizsgált. Matthew Sachs kutatócsoportja az alanyok agyát monitorozták, miközben a kedvenc dalaikat hallgatták. A kutatásban az agy különböző régióit és az aközötti kommunikációt vizsgálták. „Meg tudná fizetni az embereket, hogy kreatívabb ötletekkel álljanak elő?” – kérdezte Gary Charness és Daniela Grieco, akik mindketten közgazdászok.
Természetesen egyik ember sem illeszkedik pontosan egyik típusba sem, léteznek átmenetek. A létrehozók célja inkább az volt, hogy segítsenek az embereknek megtalálni a kreatív lehetőségeit. A teszt természetesen ingyenes, itt bárki kitöltheti, aki érdeklődik a téma iránt. Vagy egyszerűen csak szeretne egy kicsit kikapcsolni a napi rutinból.