Követem Élet + Stílus Anglia betiltja a káros nemi sztereotípiákat közvetítő reklámokat

Anglia betiltja a káros nemi sztereotípiákat közvetítő reklámokat

Promóció

Nagy-Britannia elégedett polgárokat szeretne, ezért betiltja azokat a reklámokat, amelyek káros nemi sztereotípiákat tartalmaznak. A szakértők szerint ezek csökkentik az esélyt, hogy az emberek elérjék a vágyaikat.

Promóció
- Advertisement -

Anglia nem kér azokból a reklámokból, amelyek bántók és széles körben sértők a nemekre nézve. Az Egyesült Királyság reklámjait irányító szervezet (Advertising Standards Authority, ASA) felülvizsgálta a nemi sztereotípiákat, ez alapján hozta meg a döntést. Ebbe beletartoznak a sugárzott és nem sugárzott hirdetések, beleértve az online és szociális médiát.

A sértő reklámokkal nagy gondokat lehet okozni / Fotó: Quillette

Az ASA azzal magyarázta a szabályozást, hogy bizonyítékot találtak arra, hogy egyes hirdetések káros sztereotípiákra utalnak. Ez pedig korlátozza a férfiak és nők álmait, valamint nemek közötti egyenlőtlenségekhez vezet. A szervezet vezérigazgatója, Guy Parker elmondta, hogy az ilyen típusú negatív ábrázolások idővel akadályozzák az emberek lehetőségeit.

Angliának elege lett a szexista reklámokból / ContextUs

A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (Advertising Standards Authority – a szerk.) jövő évtől betiltja azokat a reklámokat, promóciókat, amelyek hátrányos helyzetben ábrázolják a nemeket, erősítve a káros nemi sztereotípiákat. A szigorú döntést egy 1 évig tartó vizsgálat előzte meg. A vizsgálat során kiderült, a negatív nemi előítéletek korlátozzák az embereket a döntéshozatalban, valamint álmaikban és lehetőségeikben.

További probléma, hogy a sértő reklámok miatt a nők és férfiak akár feladatuk elvégzése miatt is frusztrációt érezhetnek, mert a legtöbb sztereotípiára épülő hirdetés nyomást gyakorol a nemekre. Az ASA a tartalmat és a kontextust vizsgálja meg minden alkalommal, ellenőrizve, hogy tartalmaz-e káros üzeneteket. A döntést már tavaly bejelentették, hogy a hirdetőknek legyen elég idejük végrehajtani a változásokat, azonban a feltételek még mindig nem teljesen egyértelműek.

Promóció
ForrásDesigntaxi
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3