Ezek az eszközök lehetőséget adnak arra, hogy egy teljesen új, interaktív élményt nyújtsanak a fogyasztóknak, akik egyre inkább vágynak a személyes, élményalapú vásárlásra. A 7Blog szerint az AR és a VR alkalmazása, azaz marketing ezen új dimenziója a “most vagy soha” alapon alakul, és ahogyan a mondás tartja: “Aki lemarad, az kimarad.”
A kibővített valóság olykor reálisabb a való világnál
Ha belegondolsz, mennyire nehéz megragadni az emberek figyelmét a megszokott reklámeszközökkel, akkor érthető, miért foglalkozik egyre több vállalkozás az AR és VR lehetőségeivel.
Egy felmérés szerint az AR-funkciókat alkalmazó appok felhasználóik közel háromszor több időt töltenek az alkalmazásban, és jelentősen nagyobb a vásárlási hajlandóságuk. Gondolj csak bele, hogy milyen lenne egy új kanapét megnézni, hogyan festene a nappalidban, még mielőtt megvennéd? Nos, ez az AR ereje, amellyel már nemcsak a filmekben találkozhatunk, hanem a valóságban is.
A virtuális valóság különösen magával ragadó
Míg az AR egy újabb réteget helyez a valóságra, a VR teljesen új világokat tár elénk. Azonnal merülj el egy online boltban, vagy barangolj szuper valósághű grafikával a termékpolcok között.
Az otthonod kényelméből, a saját kanapédról „utazhatsz be” egy-egy helyszínt a VR alkalmazás révén. Ezek ugyan költségesebb eszközökön érhetők el, de nem kétséges, hogy hatalmas változást hoznak a felhasználóknak az eddig ismert élményekben.
Az immár elérhető VR technológiák olyan immerzív élményeket nyújtanak, amelyek során a fogyasztók teljesen elmélyülhetnek a márka által kívánt világban. Gondoljunk csak egy fesztivál VR-közvetítésére vagy akár egy új film előzetesére, amit VR szemüveggel nézhetsz meg: ezeket a lehetőségeket kihasználva a marketingesek közvetlenebbül szólhatnak a közönséghez.
Az érzelmi kapcsolat ereje
Az AR és VR legnagyobb előnye talán az, hogy valódi érzelmi köteléket tudnak kialakítani a fogyasztók és a márkák között.
Egy jól megtervezett élmény során a felhasználók olyan kapcsolatba léphetnek a márkával, amely mélyebb, mint amit a hagyományos hirdetési módszerek valaha is elérhetnek. Ez különösen fontossá válhat a zenével és filmekkel kapcsolatos kampányok esetében. Az ilyen élmények segíthetnek felkelteni az érdeklődést és növelhetik az elköteleződést a közönségben.
Ezek a fejlesztések a technológiai világban mérföldkövek lehetnek, és az AR, VR, valamint az általuk nyújtott lehetőségek izgalmas jövőt ígérnek. Ami néhány éve még csak álom volt, ma már könnyen megvalósítható valóság.
Akiknek pedig sikerül időben felfejleszteni az AR és VR használatát stratégiai szintre, hosszú távon komoly előnyt szerezhetnek a piacon.