A technológia napjainkban elképesztő tempóban fejlődik. Az AR (kiterjesztett valóság) és a VR (virtuális valóság) új távlatokat nyit meg a marketing világában.

Ezek az eszközök lehetőséget adnak arra, hogy egy teljesen új, interaktív élményt nyújtsanak a fogyasztóknak, akik egyre inkább vágynak a személyes, élményalapú vásárlásra. A 7Blog szerint az AR és a VR alkalmazása, azaz marketing ezen új dimenziója a “most vagy soha” alapon alakul, és ahogyan a mondás tartja: “Aki lemarad, az kimarad.”

A kibővített valóság olykor reálisabb a való világnál

Ha belegondolsz, mennyire nehéz megragadni az emberek figyelmét a megszokott reklámeszközökkel, akkor érthető, miért foglalkozik egyre több vállalkozás az AR és VR lehetőségeivel.

Egy felmérés szerint az AR-funkciókat alkalmazó appok felhasználóik közel háromszor több időt töltenek az alkalmazásban, és jelentősen nagyobb a vásárlási hajlandóságuk. Gondolj csak bele, hogy milyen lenne egy új kanapét megnézni, hogyan festene a nappalidban, még mielőtt megvennéd? Nos, ez az AR ereje, amellyel már nemcsak a filmekben találkozhatunk, hanem a valóságban is.

A virtuális valóság különösen magával ragadó

Míg az AR egy újabb réteget helyez a valóságra, a VR teljesen új világokat tár elénk. Azonnal merülj el egy online boltban, vagy barangolj szuper valósághű grafikával a termékpolcok között.

Az otthonod kényelméből, a saját kanapédról „utazhatsz be” egy-egy helyszínt a VR alkalmazás révén. Ezek ugyan költségesebb eszközökön érhetők el, de nem kétséges, hogy hatalmas változást hoznak a felhasználóknak az eddig ismert élményekben.

Az immár elérhető VR technológiák olyan immerzív élményeket nyújtanak, amelyek során a fogyasztók teljesen elmélyülhetnek a márka által kívánt világban. Gondoljunk csak egy fesztivál VR-közvetítésére vagy akár egy új film előzetesére, amit VR szemüveggel nézhetsz meg: ezeket a lehetőségeket kihasználva a marketingesek közvetlenebbül szólhatnak a közönséghez.

Az érzelmi kapcsolat ereje

Az AR és VR legnagyobb előnye talán az, hogy valódi érzelmi köteléket tudnak kialakítani a fogyasztók és a márkák között.

Egy jól megtervezett élmény során a felhasználók olyan kapcsolatba léphetnek a márkával, amely mélyebb, mint amit a hagyományos hirdetési módszerek valaha is elérhetnek. Ez különösen fontossá válhat a zenével és filmekkel kapcsolatos kampányok esetében. Az ilyen élmények segíthetnek felkelteni az érdeklődést és növelhetik az elköteleződést a közönségben.

Ezek a fejlesztések a technológiai világban mérföldkövek lehetnek, és az AR, VR, valamint az általuk nyújtott lehetőségek izgalmas jövőt ígérnek. Ami néhány éve még csak álom volt, ma már könnyen megvalósítható valóság.

Akiknek pedig sikerül időben felfejleszteni az AR és VR használatát stratégiai szintre, hosszú távon komoly előnyt szerezhetnek a piacon.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

ID-3478

Tények és tévhitek a botoxról

A botox az egyik legismertebb és legnépszerűbb esztétikai kezelés, amelyet világszerte alkalmaznak a ráncok kisimítására és a fiatalos megjelenés megőrzésére.

swissclinic.hu - 2025 február - LinkMarketing - 4

A testi egészség művelése

A kultúra szó eredeti jelentése a föld művelésére utalt, majd idővel kiterjedt a szellem, a lélek és végül az egész társadalmi élet művelésére.

httpswebgrow.hu - 2025 február - Cikk4

Árajánlat webshop vagy weboldal készítésére

Elsőre azt gondolnánk, hogy amikor egy új weboldal kialakításába vágjuk a fejszénket, akkor a legfontosabb az, hogy el tudjuk mondani a fejlesztőnek, hogy milyen megjelenést szeretnénk a weboldalunk számára.

blog.genertel.hu - 2025 február - Cikk 16

Egy elektromos hiba az egész estét tönkreteheti

Ma már sokan a különböző okosmegoldásoknak köszönhetően nem személyesen mennek el egy filmet vagy színházi előadást megtekinteni, hanem otthon, egy nagyobb tv előtt elhelyezkedve nézik meg a felvételt.

httpsmedimarket.hu - 2025 február - Cikk2

Az otthoni orvostechnika alkalmazási területei

Napjainkban az otthoni orvostechnika olyan lehetőségeket teremt, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak, hiszen a pácienseknek már nem kell minden egyes mérésért vagy kezelésért felkeresniük az orvosi rendelőt.

https-borsodfestek.hu - 2025 február - Cikk4

Az otthonunk a saját stílusunk tükre

A beltéri falak megjelenése, stílusa mind hozzájárulnak a hangulatunkhoz, illetve árulkodnak a személyiségünkről, de még a kulturális háttér is szerepet játszik.

httpsalomszuszek.hu - 2025 február - Cikk4

Milyen gyerekágyat válasszunk?

Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak a népi motívumokkal díszített gyerekágyak, amelyek nemcsak esztétikailag különlegesek, de a hagyományos kultúrát is becsempészik a gyerekszobába.

ID-3079

Ezzel építik a sztárok modern villáikat

A luxusépítészet világában egyre inkább előtérbe kerülnek azok a megoldások, amelyek nemcsak esztétikai szempontból lenyűgöznek, hanem a biztonságot és a tartósságot is garantálják.