A technológia napjainkban elképesztő tempóban fejlődik. Az AR (kiterjesztett valóság) és a VR (virtuális valóság) új távlatokat nyit meg a marketing világában.

Ezek az eszközök lehetőséget adnak arra, hogy egy teljesen új, interaktív élményt nyújtsanak a fogyasztóknak, akik egyre inkább vágynak a személyes, élményalapú vásárlásra. A 7Blog szerint az AR és a VR alkalmazása, azaz marketing ezen új dimenziója a “most vagy soha” alapon alakul, és ahogyan a mondás tartja: “Aki lemarad, az kimarad.”

A kibővített valóság olykor reálisabb a való világnál

Ha belegondolsz, mennyire nehéz megragadni az emberek figyelmét a megszokott reklámeszközökkel, akkor érthető, miért foglalkozik egyre több vállalkozás az AR és VR lehetőségeivel.

Egy felmérés szerint az AR-funkciókat alkalmazó appok felhasználóik közel háromszor több időt töltenek az alkalmazásban, és jelentősen nagyobb a vásárlási hajlandóságuk. Gondolj csak bele, hogy milyen lenne egy új kanapét megnézni, hogyan festene a nappalidban, még mielőtt megvennéd? Nos, ez az AR ereje, amellyel már nemcsak a filmekben találkozhatunk, hanem a valóságban is.

A virtuális valóság különösen magával ragadó

Míg az AR egy újabb réteget helyez a valóságra, a VR teljesen új világokat tár elénk. Azonnal merülj el egy online boltban, vagy barangolj szuper valósághű grafikával a termékpolcok között.

Az otthonod kényelméből, a saját kanapédról „utazhatsz be” egy-egy helyszínt a VR alkalmazás révén. Ezek ugyan költségesebb eszközökön érhetők el, de nem kétséges, hogy hatalmas változást hoznak a felhasználóknak az eddig ismert élményekben.

Az immár elérhető VR technológiák olyan immerzív élményeket nyújtanak, amelyek során a fogyasztók teljesen elmélyülhetnek a márka által kívánt világban. Gondoljunk csak egy fesztivál VR-közvetítésére vagy akár egy új film előzetesére, amit VR szemüveggel nézhetsz meg: ezeket a lehetőségeket kihasználva a marketingesek közvetlenebbül szólhatnak a közönséghez.

Az érzelmi kapcsolat ereje

Az AR és VR legnagyobb előnye talán az, hogy valódi érzelmi köteléket tudnak kialakítani a fogyasztók és a márkák között.

Egy jól megtervezett élmény során a felhasználók olyan kapcsolatba léphetnek a márkával, amely mélyebb, mint amit a hagyományos hirdetési módszerek valaha is elérhetnek. Ez különösen fontossá válhat a zenével és filmekkel kapcsolatos kampányok esetében. Az ilyen élmények segíthetnek felkelteni az érdeklődést és növelhetik az elköteleződést a közönségben.

Ezek a fejlesztések a technológiai világban mérföldkövek lehetnek, és az AR, VR, valamint az általuk nyújtott lehetőségek izgalmas jövőt ígérnek. Ami néhány éve még csak álom volt, ma már könnyen megvalósítható valóság.

Akiknek pedig sikerül időben felfejleszteni az AR és VR használatát stratégiai szintre, hosszú távon komoly előnyt szerezhetnek a piacon.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

ID-3079

Ezzel építik a sztárok modern villáikat

A luxusépítészet világában egyre inkább előtérbe kerülnek azok a megoldások, amelyek nemcsak esztétikai szempontból lenyűgöznek, hanem a biztonságot és a tartósságot is garantálják.

https-_cardinmove.com_ - 2025 január - Cikk2

A digitális névjegyek világa

A modern időkben nemcsak a filmes történetek szőttek új szálakat a mindennapi élet szövetébe, hanem a technológia is, amely új lehetőségeket nyit a kapcsolatteremtés világában.

pexels-janeski-3636055

Külföldre utazna? Ezért válassza Las Vegast

“Amit Las Vegasban csinálsz, az Las Vegasban marad” – tartja a híres mondás, de a valóság az, hogy az itt szerzett élmények egy életre elkísérnek. A sivatag közepén épült város évente több mint 42 millió látogatót vonz, és ez nem véletlen.

help-906885_640

Tudatos gyermekmentesség a huszonegyedik században

A társadalom, mint minden más, folyamatos alakulásban van. Ez az alakulás számos tényező eredménye, melyek közül talán a szociális, a gazdasági, az egészségügyi és a politikai tényezők a legmeghatározóbbak.

elvitelesdoboz.hu - 2025 január - Cikk 2

Hogyan válasszunk pizzadobozt?

Az esti filmezéshez egyre többen rendelnek pizzát, így nem csoda, ha a pizzériák forgalma az esti, főképpen a hétvégi időszakban megnövekedik.