Nagyon úgy tűnik, a hagyományos divatfotók ideje lejárt. Az ASOS divatmárka ezért lépett egyet előre és meghagyta a modelleket úgy, ahogy a természet megalkotta őket: retus nélkül.
Egyre többen kritizálják a photoshoppolt, agyonretusált divatanyagokat, amelyekhez semmi köze a valósághoz. Persze léteznek sima bőrű, tökéletes alakú emberek, de lássuk be, a többség nem ebbe a kategóriába esik. A gond ott kezdődik, hogy a legtöbb divatmárka negatívan állítja be, ha valaki nem tökéletes.
A brit ASOS megelégelte, hogy évek óta szinte kizárólag retusált fotókkal dolgoznak a divatházak. Holott az átlagos testalkat sokkal közelebb áll az emberekhez, mert nem kelt frusztrációt bennük. A márka Twitter-oldalán több mint 15.000-en lájkolták a posztot, amelyen a bikinit bemutató modellek hasredői látszanak. A pozitív kommentek pedig megerősítik a feltételezést: a sokszínűség egyre inkább elfogadott.
Ilyen a tökéletes női test a világ különböző országaiban
A brit Superdrug Online Doctors készített egy összeállítást, amiben előzetes közvélemény-kutatások alapján megalkották tizennyolc ország nőideálját. Számítógép segítségével készítettek egy eredeti, átlagos testalkatot, majd ehhez képest alakították ki az adott nemzet “tökéletes testét”.
Az ASOS egyébként férfiak esetében sem izmos, kockás hasú személyeket alkalmaz a ruhák bemutatására. Ahogy írják „valódi férfiak, valódi testtel”. Eleinte talán furcsa retus nélküli fotókat látni egy divatmagazinban, de a retusáltat is megszoktuk. Valószínűleg, ezzel sem lesz gond hosszú távon.