Német ügyészek bejelentették, hogy az Audinak az emissziós tesztek meghamisítása miatt 800 millió eurós bírságot kell fizetnie “a szabályozási követelményektől való eltérésre” hivatkozással.

A Volkswagen kedden megjelent közleményében azt állítja, leányvállalata befizeti a tetemes összegű bírságot. Ezzel a német nyomozóhatóság a dízel csalásos ügyben folytatott nyomozást lezárhatja.

Mint ismeretes, a dízelbotrány lényege, hogy az autógyár olyan software-t használt, amelynek révén a járművek látszólag megfeleltek a hatósági emissziós követelményeknek laboratóriumi körülmények között.

Valójában azonban az ártalmas gázok, köztük a nitrogénoxidok többszörösét bocsátották ki az utakon.

A nyomozók a V6 és V8 motorokat vizsgálták, amelyeket az Audi saját járműveibe, a Volkswagen márkához tartozó autókba és a Porsche-modellekbe épített be. A nyomozás természetesen a csalást lehetővé tevő motorokkal felszerelt Audi-járművekre is kiterjedt.

Összességében a csalással érintett autók száma 5 millió világszerte. Ezeket 2004 és 2018 között gyártották.

Rupert Stadler, Audi-főnök az elektromos SUV prototípusával. Stadler azóta rács mögé került / Fotó: Volkswagen AG

Az eljárás az Audival mint céggel szemben ezzel lezárult. A Volkswagen-csoport menedzserei, köztük a Martin Winterkorn vezérigazgató elleni nyomozások azonban tovább folytatódnak.

Csalás, megtévesztő reklám és a befektetők tájékoztatásának elmulasztása miatt vizsgálódnak az ügyészek a cégvezetőkkel szemben.

Az Audinál a korábbi vezérigazgatót, Rupert Stadlert ebben a hónapban elmozdították posztjáról. Júniusban előzetes letartóztatásba került, mivel fennállt a veszélye annak, hogy szabad lábon maradása esetén befolyásolná a tanúkat.

Közben Németország hidrogénvonatokra cseréli a régi dízelmotorokat.