Az RTL Klub beperli a kormánymédia zászlóshajóit

Ugyan nemrég bukott el egy pert az Origo az RTL Klubbal szemben, ám most újra felkészülhet egy újabbra a TV2-vel karöltve.

A KESMA alá tartozó Origo a hétvégén publikált egy cikket, amelyben az RTL Klubot próbálta lejáratni. A Media1-nek adott interjújában Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója elmondta, a jogászai minden lehetséges jogi lépést meg fognak tenni a vasárnap az Origón az RTL-ről közölt lejárató jellegű írás közlő médiummal szemben.

RTL Klub
RTL Klub

Ráadásul nem ez az első, hiszen már korábban pert veszített az Origo az RTL Klubban szemben, ám Vidus elmondása szerint a helyreigazítást azóta sem publikálták. A szóban forgó cikk azt taglalja, hogy hatalmasat bukott az RTL Klub (ez a címe is a cikknek).

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Egészen pontosan 3,8 milliárd mínuszban zárták a 2018-as évet az M-RTL Zrt.-nél, holott egy évvel korábban még 1,2 milliárd nyereséget jelentettek. Ennek hátterében több ok is állhat, a legnyilvánvalóbb az, hogy 2018-ban sorra buktak meg az RTL-es műsorok[/perfectpullquote]

– írja a lap.

Teljesen felszámolhatják a már most is központosított, kormányközelbe került megyei lapokat

A már eddig is központosított megyei lapokat felszámolhatják, mondta több érintett lap munkatársa és vezetője is a Népszavá nak. A lapnak az egyik alkalmazott elpanaszolta, hogy amikor az egyik női mosdóban elromlott a villany, ki kellett volna hívni egy szerelőt. A lapvezetés viszont nem tett semmit napokig, mert még nem kapták meg “fentről” a hozzájárulást.

Érdekességképp jegyeznénk meg, hogy három nappal íródott a cikk, miután megírtuk, hogy több népszerű műsoruk fennmaradása került veszélybe egy kormányhatározat miatt. A vasárnap megjelent cikket órákon belül átvette a TV2, majd a 888, a Ripost, a HírTV és köztévé is.

Ebben többek közt olyan állításokat írnak, hogy az RTL az adózással trükközik, hogy “egyre többször” buknak meg az RTL műsorai, annak ellenére, hogy a vállalat üzleti jelentéséből, a Nielsen Közönségmérés adatai alapján is kiderül, az RTL továbbra is piacvezető főműsoridőben – emlékeztet a Media1.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból