Felnőtt a ’90-es évek generációja: nekik szól a grúz Berhasm új kollekciója

Felnőtt a ’90-es évek generációja: nekik szól a grúz Berhasm új kollekciója

A ’90-es években született generáció felnőtt, nem egynek családja van, de ez nem jelenti azt, hogy fiatalkori énjüket hátrahagyták. A grúz Berhasm kollektív márka felismerte a rést a piacon, mi több, kollekciójukkal fontos üzenetük van.

Beso Tura grúz designer tavaly megalkotta a Berhasm nevű kollektív márkát – ruhákat, zenét és az underground művészetet egyesítik –, amely egyre csak növekszik. „Egy hely, ahol a techno és a pop kultúra találkozik”, írják honlapjukon. Idén pedig elkészítették techno-család nevű kollekciójukat. Nem véletlenül szerepel a nevében a „család” szó.

A rave nem csak egy zenei stílus, hanem egy életforma / Fotó: Dazeddigital

Turának akkor jött az ötlet, amikor a szovjet időszak monumentális szobrai jutottak az eszébe. Az időszak az akkor és ott élt fiatalok számára egyenlő volt az összeomlással és az újraépítkezéssel. A rave pedig amolyan menekülést jelentett. Azóta egy egész generáció életformája lett. Az egyik meghatározó szimbóluma ennek a korszaknak az anya volt. A daraboknál Tura és társai egy kis csavart adtak az erőt és hatalmat kifejező szobroknak. A fotókon fegyver helyett vizes üvegek vannak a modellek kezében, valamint napszemüvegben pózolnak, ami megvédi őket a napfénytől, a ruhák pedig erős, vibráló színűek.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ezek a rave-anyák a mi hatalmunk és szabadságunk jelképei[/perfectpullquote]

– mondja Tura.

Grúzia új generációja elindította a pici országot a változás felé.

A Szovjetunió maradványai számos országban máig fellelhetőek. Nem csupán a környezet, hanem a mentalitás is őrzi az egykori szellemiséget. Ettől pedig sok fiatal művész szenved, de nem adják fel. Grúzia új generációja elindította a pici országot a változás felé. grúzia fiatal művészek

A tervező és csapata azoknak szánja a darabokat, akik a ’90-es évek elején megtapasztalták a bukást és az újrakezdést. A kulcskérdés – „merre tartunk?” – az egyik ruhán, nyomtatás formájában jelenik meg a kollekcióban. Tura szerint a Berhasm pont erről szól: előre nézni, de nem elfelejteni, honnan jöttünk.

Nézd meg a kollekció darabjait!

Kezdőlap > Design > BRÉKING > Követem>Design > Felnőtt a ’90-es évek generációja: nekik szól a grúz Berhasm új kollekciója
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A szerk. ajánlása

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból