Beyoncé láthatólag nem éri be azzal, hogy ő az egyik legkedveltebb popsztár a világon, egy ideje már filmes babérokra is tör a maga egyedi módján. A július végén megjelent új albuma, a Black is King ennek az állításnak újabb bizonyítéka.
Beyoncé a legnagyobb filmes szakemberek közé lépett
Beyoncé első filmes megnyilvánulása során 2002-ben még Austin Powers szerelmeként tűnt fel a széria Aranyszerszám című harmadik részében. Azóta 18 év telt el, Beyoncé pedig az egyik legnagyobb popsztárrá nőtte ki magát. De a Black is King című albumának megjelenése óta már az egyik legjelentősebb filmes szakembernek is tekinthetjük, írja a The Guardian.
Az eddigi filmes munkái kollaboratív jellege, nem történetfókuszú megközelítési módja, továbbá nem a megszokott filmes csatornákon történő bemutatása miatt a fenti kijelentés talán túlzónak tűnhet elsőre sokak számára.
Beyoncé – Hey Goldmember (Full Version)
Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
Először a 2016-os, kitűnő vizuális albuma, a Lemonade társrendezőjeként tüntették fel a nevét. A filmben rengeteg kulturális utalás jelenik meg, a joruba mitológiától a polgárjogi mozgalmakon át az afrofuturizmus esztétikai és tudomány-filozófiai irányzatáig, mindez átszőve a fekete, női identitás kérdésével.
Beyoncé igazságot követel George Floydnak és az afroamerikaiknak
Több híresség is kiállt George Floyd ügyében történő igazságtétel mellett, feketék fehérek egyaránt. Kim Kardashian és Taylor Swift mellett Billie Eilish is kardoskodott az igazság mellett. Az eset kapcsán országos tüntetések alakultak ki, amelyben egy újságírót is letartóztattak. Pénteki Instagram-bejegyzésében Beyoncé elítélte az Amerika szerte tapasztalható rasszizmust és ellenállásra szólította fel rajongóit.
Az avantgárd filmművészet alapos ismeretéről is tanúbizonyságot tett: hivatkozott Julie Dash úttörő, 1991-ben készült Daughters of the Dust című független munkájára, Pipilotti Rist svájci videóművészre, Jonas Mekasra, David Lynch-re, Kasi Lemmons-ra, Terence Nance-re és Terrence Malickra.
No Title
No Description
De itt még nincs vége a történetnek. Gondoljunk az Apeshit című számhoz készült klipjére, amelyet a Louvre-ban forgattak férjével, Jay-Z-vel! Az On the Run II. turné plakátján a motoron látható szarvasmarha-koponya a szenegáli rendező, Djibril Diop Mambéty 1973-as (hazánkban 1976-ban bemutatott), korszakos filmjére, a Touki-Boukira utal.
A Black is King párbeszédet kíván nyitni
A 2020. július 31-én megjelent Black is King ugyanezen a mezsgyén halad. Az énekesnő produceri szerepet is vállalt a tavalyi The Lion King: The Gift című lemez spin-offjaként készített filmben. Beyoncé a tavalyi évet forgatással, vágással és kutatással töltötte, és ghánai, nigériai, dél-afrikai kreatív szakemberekkel, valamint a Londonban élő brit-nigériai rendezővel, Jenn Nkiruval dolgozott.
BLACK IS KING, a film by Beyoncé | Official Trailer | Disney+
Experience a new visual album inspired by The Lion King: The Gift. Black Is King, a film by Beyoncé, is streaming exclusively July 31 on Disney+. Black Is Ki…
Az elkészült alkotást többen is bírálták. Mint megjegyezték, a homogén, sztereotipikus, törzsi Afrika-imázsa helyett a mai problémákat – forgalmi dugók, felhőkarcolók és a közösségi médián lógó társadalom – helyezte volna előtérbe. De ez tudatos döntés volt. A kritika szerint a Black is King „a fekete diaszpóra számára írt szerelmes levél”, amelynek éppen az a célja, hogy párbeszédet, vitát nyisson és képi világot alkosson.
A Soros-terv része, hogy Beyoncé feketének hazudja magát, pedig olasz
Novemberben választanak új elnököt – vagy újraválasztják Donald Trumpot -, és úgy tűnik, K. W. Miller floridai kongresszus-jelölt már elkezdett kampányolni. Mint írta Twitteren, Beyoncé afroamerikai énekesnő nem is fekete, annak hazudja magát, pedig olasz, és teszi mindezt a Soros-terv részeként. “Beyoncé még csak nem is afroamerikai. Csak megjátszotta, de most lelepleződött.
Beyoncé nem a földrész jelenlegi állapotát kívánja megragadni, pláne nem utópisztikus, univerzális képi kifejezésmóddal kívánja megtámogatni a feketék öntudatát. Jelen pillanatban ez több mint értékes vállalás. Ő viszi vásárra a bőrét – vagyis kockáztatja a Disney pénzét –, nem csak beszél róla.