Nézem Képzőművészet Roggyant, menekülő csonka-kúpok csoportja – Bornemisza Eszter textilművész És...

Roggyant, menekülő csonka-kúpok csoportja – Bornemisza Eszter textilművész És most? címmel állít ki

Promóció

Bornemisza Eszter textilművész új, És most? című kiállításának ezúttal a FUGA ad otthont.

Matematikusból textilművész

Promóció
- Advertisement -

A matematikus Bornemisza Eszter a kilencvenes évek óta foglalkozik textilképekkel. Kísérletező művészetét számos egyéni és zsűrizett kiállításon mutatta be itthon, Európa szerte, Amerikában, Ausztráliában, Kínában és Japánban. Sorozatosan nyert díjakat Magyarországon, Hollandiában, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban. Tagja a Magyar Képző- és Iparművészek Szövetségének és az angliai 62 Csoportnak.

Az utóbbi 10 évben újrahasznosított anyagokból, újságpapírokból, röntgen- és integrált áramkör filmekből, saját készítésű papírpépből készít nagyméretű áttört faliképeket, installációkat és kisebb tárgyakat.

És most? című kiállítás a FUGA kiállítótermében / Fotó: Bornemisza Eszter Facebook-oldala

Legfrissebb sorozata, az És most? egyfajta útkeresés, annak kísérlete. Pár éve papírpép formálásával kezdett kísérletezni, ez a folyamat tavaly ősszel indult újra és a járvány alatti karantén bizonytalanságokkal teli hónapjaiban kapott új lendületet.

Nyugtalanságunk szereplői

“A Fuga Trezor termének falai között felszabadult lendülettel készült humanoid tárgyak lebegnek” – ad némi képet a művésznő a kiállításról.

A járvány alatt napról-napra egyre kiélezettebb helyzet, és az aggasztó kilátások ezekben a furcsa, játékos tárgyakban oldódtak fel. Alapvető térgeometriai formák torzítása-összeillesztése és szabad asszociációk sora alakította őket nyugtalanságunk szereplőivé

– teszi hozzá Bornemisza Eszter.

Bornemisza Eszter: Dummy / Fotó: Tihanyi Bence

A roggyant, menekülő csonka-kúpok csoportja, a súlyától meghajló gömb, az egymásból építkező, önmagából kihajló négyzetlapok absztrakciójukkal kelnek életre és kérdésfelvetéseik lépésről lépésre kúsznak bele a nézők gondolataiba és formálódnak még sokáig a kiállítás látogatása után. Mindennapi, a jövőnket, a környezetünket, a Földünk dilemmáit feszegető kérdéseket vetnek fel, nem mindennapi ötletekkel, érzékenységgel és mélységgel.

A tárgyak alapanyagát az alkotó az általa betakarított sásból és gyékényből főzte. A papírpép puha és száradás utáni piszkosfehér árnyalata, lágytapintású anyaga békés ellenpontja a karantén alatt kialakult nyugtalanító körülményeknek.

Labirintusszerűen összefonódott hálózatok

Bornemisza művészetét korábbi sorozataiban is jellemezte a tapasztalás és kutatás alapján, környezetünk aktualitásaira eredeti megközelítéssel reflektáló, a néző asszociációinak teret engedő attitűd.

Ugyanilyen nagy hatású volt 2018-as FUGÁ-s kiállítása, a Városi hegek is, amelynek autonóm textilképei a városi élethez való viszonyunkat tükrözték.

Áttetsző installációin valós és képzeletbeli térképek, labirintusszerűen összefonódott hálózatok jelennek meg több rétegben, amelyek továbbgondolásra hívják a nézőt, saját környezetükkel való kapcsolatukról, fizikai és szellemi helyük megtalálásáról.

A kiállítás megtekinthető 2020. július 15. és augusztus 15. között, nyitvatartási időben (szerdától szombatig, 13 órától 19 óráig). A művész a FUGA honlapján meghatározott idősávokban kiscsoportos tárlatvezetéseket is tart a kiállításon.

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3