Egy korábban másolatnak vélt négyszáz éves festményről derült ki, hogy valójában eredeti Botticelli. A firenzei mester Madonna-portréját a wales-i Nemzeti Múzeum gyűjteményében sikerült azonosítania a szakértőknek.

Madonna gyermekével című festmény eredetiségét a BBC Four csatornán futó Nagy-Britannia elveszett mesterművei című művészeti program stábjával dolgozó szakértők igazolták, írja a BBC.

Bottielli: Madonna gyermekével / Fotó: BBC / PA

A négyszáz éves festmény a jótékonyságáról ismert néhai Gwendoline Davies műpártoló gyűjteményének darabja volt. A Madonnát ábrázoló képet sokáig rossz Botticelli-másolatnak vélték.

A műsor egyik házigazdája, Bendor Grosvenor elmondta: már akkor megragadta a nőalak arcának különleges szépsége, amikor először meglátta a képet a múzeum raktárában. A mű egyes részei Botticelli híres alkotására, a Vénusz születésére emlékeztették.

Most már meg vagyok győződve arról, hogy Botticelli fontos szerepet játszott a festmény születésében, és nagyon örülök, hogy ezt a képet a közönség is megtekintheti egy kiállításon

– mondta Davies.

Raffaello vagy sem? Valaki 400 milliót fizetett a festményért

Egy Madonnát a gyermekkel ábrázoló, „ stílusához közel álló” festmény kelt el 1,27 millió euróért (~400 millió forint) a bécsi Dorotheum aukciósházban. A végösszeg a kikiáltási ár több mint háromszorosáig kúszott fel, miután egy híres olasz művészettörténész azt vélelmezte, hogy Raffaello és követői alkotásáról van szó.

A festményt Davis adományozta a cardiffi Nemzeti Múzeumnak. Bár a műgyűjtő mindig is hitt benne, hogy eredeti Botticelli, eddig úgy vélték, hogy tévedett.

A szakértők elemzése, egyebek mellett a mű alsó rétegeit feltáró infravörös technikával készült fotók viszont kimutatták a firenzei mester műtermének jellemzőit.

Kiderült, hogy nem másolat volt a Gránátalmás Madonna, hanem Boticelli, az olasz reneszánsz mester eredetije

A festményről korábban úgy vélték, hogy az Sandro Botticelli 1487-ben készült Gránátalmás Madonná jának egy későbbi másolata. Ám a restauráláskor kiderült, hogy a kép valójában a mester 15. századi firenzei műhelyében született. Az örökségvédelmi szervezet restaurátorai a Viktória és Albert Múzeum és a brit Nemzeti Galéria szakértőivel is konzultáltak, akik szintén megerősítették a festmény eredetét – írta a .

Kiderült, hogy szinte bizonyosan Botticelli dolgozott a képen.

A festmény már galériánkban látható, és reméljük, csapatostul jönnek a rajongók, hogy gyönyörködjenek a mesterműben

– fogalmazott Adam Webster, a múzeum vezető restaurátora.