A Dolce & Gabbana után más óriásvállalat, a Burger King is rasszistának titulált reklámmal kampányolt. Ám utóbbi esetében a nyomás hatására levették a hirdetéseik közül.

Mint azt mi is megírtuk, a koreai Maria Mo Twitteren akadt ki az új-zélandi Burger King kampánya miatt. Az óriásvállalat a vietnámi burgerét reklámozta, amelyben a szereplők evőpálcikával próbálnak hamburgert enni.

A Dolce & Gabbana-botrány után most a Burger King állt elő rasszista reklámmal

Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat. burger king rasszista reklám, dolce gabbana rasszista reklám

Hamar, két nap alatt több mint 100 ezer megtekintést ért el Maria Mo tweetje. A twitterezők többen nem tetszésüket fejezték ki, külön kiemelve, hogy nem értik, a Dolce & Gabbana-botrány után hogyan történhet meg egy újabb hasonló eset.

마리아. Maria. on Twitter

So this is the new Burger King ad for a “Vietnamese” burger ok coolcoolcoolcoolcool CHOPSTICKS R HILARIOUS right omg etc ?????? https://t.co/zVD8CN04Wc

Mint írták többen, elegük van, hogy nevetség tárgyává teszik az evőpálcikákat, amit számos etnikai csoport használ Ásziában.

A Burger King vietámi burgerjét a twitterezők szerint rasszista módon reklámozták

A méltatlankodó reakciókat látva a vezetőség végül arra kérte az új-zélandi leányvállalatokat, hogy töröljék a posztot, emellett bocsánatot kértek mindenkitől, akiket megbántottak a videóval.

Azért is érthetetlen ez a kampány az érintett óriásvállalat részéről, mert néhány évvel ezelőtt Gay Pride néven az LMBTQ-közösséggel vállalt tárdsadalmi felelősségvállalást, amikor is The Proud Whopper névre keresztelte a hamburgerét.