Egészen mást tartalmazott a szerződés
A Digi 45 millió forintos bírságot kapott a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), mert a mobilszolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított „Tesztelj velünk”, illetve 2020-as „Próbáld ki” kampánya a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A hatóság közleményében azt írja, versenyfelügyeleti vizsgálata feltárta, hogy bár a cég promóciós (többek között óriásplakát és televíziós) hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták.
Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárkinek elérhető.
A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már Digi/Invitel-előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.
Befolyásolhatta a fogyasztói döntést
A távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége.
Történetének legnagyobb bírságát szabta ki a magyar versenyhivatal a Facebookra
Rekordbírságot, 1,2 milliárd forintot szabott ki a magyar versenyhivatal (GVH) a Facebookra, amiért a cég azt a látszatot keltette, hogy szolgáltatása ingyenes.
Kapcsolódó cikk
Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést.
A versenyhatóság mindezért 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. Az összeg kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).