A Digi távközlési és médiaszolgáltató 45 millió forintos bírságot kapott a Gazdasági Versenyhivataltól (GHV) a tavaly indított Tesztelj velünk és Próbáld ki kampényukban foglaltak okán.

Egészen mást tartalmazott a szerződés

A Digi 45 millió forintos bírságot kapott a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), mert a mobilszolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított „Tesztelj velünk”, illetve 2020-as „Próbáld ki” kampánya a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

digi birsag megteveszto kampany
A Digi egyik budapesti üzlete a "Tesztelj velünk" kampányával / Fotó: Portfolio

A hatóság közleményében azt írja, versenyfelügyeleti vizsgálata feltárta, hogy bár a cég promóciós (többek között óriásplakát és televíziós) hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták.

Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárkinek elérhető.

A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már Digi/Invitel-előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.

Befolyásolhatta a fogyasztói döntést

A távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége.

Kapcsolódó cikk

Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést.

A versenyhatóság mindezért 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. Az összeg kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet