Nézem Képzőművészet Egy hely atmoszférája

Egy hely atmoszférája

Promóció

A Rombusz Műhely ugyan csak november vége óta üzemel, azóta teljes erőbedobással. Ezt mi sem reprezentálja jobban, mint az a tény, hogy a változatos irodalmi programok után már a harmadik kiállításmegnyitón is túl vannak.

Promóció
- Advertisement -

Kósa Gergely és Bogdán „Amigó” János képei után Merényi Dávid és Dóra Ádám festményei kerültek fel a már jól ismert fehér falakra. A Rombusz Műhely képzőművészeti részlegének vezetője és szervezője, Oláh Norbert nyitotta meg a kiállítást, aki maga is festő. Néhány kedves szóval köszöntötte a két alkotót, akik mindketten a Magyar Képzőművészeti Egyetemen tanulnak/tanultak, majd néhány hasznos információval is ellátta a közönséget.

Elmondta például, hogy az atmoszféra a festészetben a „megfestett levegő”, a festék rétegei között megbújó színekkel és tónusokkal szerves kapcsolatban lévő közeg, ami betölti a képek egész terét. A festőpáros képein ez az ábrázolásmód kiemelt helyet kap, többségében tájképeket láthattunk, innen jött a kiállítás neve is: Egy hely atmoszférája.

Egy hely atmoszférája / Rombusz
Egy hely atmoszférája / Fotó: Andy Wang, Oláh Norbert

Merényi Dávid és Dóra Ádám együtt festenek, ezáltal természetesen hatással vannak egymásra, de a versengés fogalma fel sem merült közöttük. Ehelyett inkább szakmai tanácsokkal látják el egymást, és kölcsönösen megbecsülik és elismerik a másik munkáját, ami valljuk be, ritka ebben a meglehetősen kemény és kritizáló művészeti közegben.

A képeknek van egyfajta lírai vonaluk, amelyek előtt megállva az embernek akarva-akaratlanul is erős impressziói lesznek – erről talán a színek intenzív és tudatos használata tehet.

A festményeket számomra viszonylag könnyű volt befogadni, hiszen a benyomásaim jól tudtak kommunikálni a vásznon látottakkal.

Megfigyelhető volt, hogy egyes képek reflektálnak a másikra, ilyenkor olyan érzésem volt, mintha már egy kialakult diskurzusba lépnék be harmadik félként. A képek alatt mindössze a festők nevei szerepeltek, cím nem, ami szabadságot adott a gondolatok áramlásának, nem korlátozta le impresszióinkat a címen szereplő megnevezés.

Dóra Ádám a saját képeit illetően elmondta, hogy munkáiban nem csak az impresszió, hanem az által felmerülő képi problémák is előtérbe kerülnek. Az emlékezetnek legalább annyira fontos szerepe van, mint a közvetlen élménynek. A festés közbeni keresgélést, és a ráismerés izgalmait elengedhetetlennek tartja az alkotásban.

Egy hely atmoszférája / Rombusz
Egy hely atmoszférája / Fotó: Andy Wang, Oláh Norbert

Merényi Dávid számára nagyszerű érzés volt saját képeit Dóra Ádám munkái mellett látni. A köszöntőt külön kihangsúlyozta, amiben Oláh Norbert az erős baráti viszonyt emelte ki.

Fontos üzenetnek találom, hogy a művészek biztassák egymást, és tanuljanak egymástól, eszmecseréik révén alakítsanak egymáson  

– fogalmazott a Merényi. Számára az is izgalmas volt, hogy régebbi képei mellett az újabbakat is kiállították, ami egyfajta narratíva hatását keltette a falakon.

Az este hagyományos módon nem fejeződött be, amikor a megnyitó hivatalosan véget ért, többen maradtunk beszélgetni, és egy-egy pohár bor társaságában, folytatódott a művészetről való diskurzus. A Rombuszban jövő héten sem áll meg az élet, Színész Bob és a Tudás6alom csoport vers-színházi produkcióját láthatjuk majd. Érdemes lesz visszatérni ide.

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3