Vajon fenntartható-e a divatipar a jelenlegi formájában? Ezt a kérdést vizsgálja az Amerikai Divattervezők Tanácsa.
A divathét minden aspektusát megvizsgálják
A divathét igazából nem is divathét, hiszen az őszi-téli és a tavaszi-nyári kollekciókat bemutató események világszerte folyamatosan zajlanak, több hónapon keresztül. Vajon ez a tendencia hosszú távon fenntartható a gyakorlatban?
A CFDA (Amerikai Divattervezők Tanácsa) a divathónap környezeti hatásait vizsgálja meg a New York-i Divathét eseményeit figyelembe véve, a bemutatóktól a szállításig minden részletre kiterjedően.
Steven Kolb, a CFDA elnöke kifejtette, hogy a divatiparnak is foglalkoznia kell a klímaváltozás kérdésével és azzal, hogy a divathét milyen hatást gyakorol a környezetre, írja a Vice.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A divtashow-k elengedhetetlen részei tervezők kreatív munkájának. Mivel a New York-i Divathét a globális divat legnagyobb ökoszisztémája, a CFDA fontosnak érezte, hogy támogatásával utat mutasson a divatipar egészének a pozitív változások felé[/perfectpullquote]
– nyilatkozta Steven Kolb.
Áprilisban hozzák nyilvánosságra a tanulmány részleteit
A BCG vezetője, Sarah Willersdorf is egyetért a CFDA törekvéseivel, hiszen ő is a divatipar fenntarthatóságát tartja az egyik legfontosabb témának.
Dua Lipa a New York-i Divathét kollekcióiban éli a popsztárok életét egy reklámfilmben
Az elmúlt években az albán származású brit énenesnő igazi stílusirányzatot hozott létre. Az őzike szemű, brit popsztár az áprilisban megjelenő Future Nostalgia című albumának megjelenésére készül. Természetesen divattal megfűszerezve, a legjobb márkákkal és tervezőkkel együtt működve. Az album egyik nagy slágere, a Physical című szám.
A tanulmány eredményeit a Föld hónapja 50. évfordulóján áprilisban hozzák majd nyilvánosságra.