Eladták az Indexet, több vezetővel is felbontották a szerződést

Távozik az Indextől Szombathy Pál vezérigazgató-főszerkesztő és Sztankóczy András vezérigazgató-helyettes, vezető szerkesztő is. Továbbá az Indamedia Network Zrt. megveszi az Index.hu-t kiadó cég részvényeit az azokat eddig birtokló alapítványtól.

Nagy változások a lap körül

Cikkünk megjelenése előtt alig egy órával az Index.hu-n megjelent egy közlemény, miszerint az Indamedia Network Zrt. visszavásárolja a Magyar Fejlődésért Alapítványtól (MFA) az Index.hu Zrt. részvényeit, így a jövőben az újság az Indamedia-csoport tagjaként folytatja működését.

Index Megszunik11
Az Index távozó újságírói / Fotó: Huszti István

„Az Indamedia-csoport igazgatósága döntött az újság visszavásárlásáról, mivel kizárólag az így megvalósuló csoportszintű integráció esetén látja biztosítottnak az Index jelenlegi pénzügyi helyzetének konszolidációját, valamint az újság zavartalan további működését” – olvasható a közleményben, amely megerősíti Szombathy Pál távozását. A Kreatívnak eljuttatott exkluzív közlemény pedig Sztankóczy András menesztését erősíti meg.

A lap új, azonnali hatállyal kinevezett vezérigazgatója, Starcz Ákos, a Brand & Content és a Dialogue Creatives tulajdonosa lesz, az utóbbi digitális ügynökség a múlt héten olvadt be az Indamedia-csoportba.

„Nehéz délelőtt”

Bodolai László, az MFA elnöke nem kívánt élni az Indamedia felajánlásával, hogy maradjon az Index.hu Zrt. igazgatósági tagja, a továbbiakban médiajogászként segíti az Indamedia-csoportot.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A 24.hu kereste Bodolait, a portált eddig működtető cég igazgatósági elnökét, valamint Szombathy Pált is, de nem érték utol őket. Sztankóczy András felvette a telefont, ám akkor még sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta a történteket, annyit mondott, „nehéz délelőttön van túl”. A szerkesztőségből ugyanakkor volt, aki még a közlemény közzététele előtt megerősítette a lapnak, hogy távoznak a vezetők.

Bő egy héttel ezelőtt Balogh Ákos Gergely főszerkesztő-helyettesi megbízatását szüntették meg az Indexnél. A Media1 akkor arról írt, a jobboldali kötődésű újságírónak épp a napokban járt volna le a próbaideje, így elbocsátását indokolni hivatalosan nem kellett.

A 24.hu úgy tudja, hogy a Szombathyval kialakuló nézetkülönbségének is szerepe volt ebben.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A Szombathy-féle új vezetésnek ezután új szerkesztőséget kellett felállítania, ez meg is történt, jelenleg nagyjából 65 munkatársa van a lapnak.

A változást a közleményben pénzügyi konszolidációval indokolják, ugyanakkor fontos, hogy az Indamedia-csoport társtulajdonosa Vaszily Miklós, a TV2 Csoport elnöke, az Origo és a közmédia korábbi vezérigazgatója, a kormánymédia meghatározó alakja, ő áll a nemrégiben indult Pesti TV mögött is.

A másik tulajdonos Ziegler Gábor, aki a cégben az operatív vezetést látja el. Amikor Vaszily tavasszal megjelent a cégben, ő is hangsúlyozta, hogy az Index alapítványi tulajdonban van. Korábban a szerkesztőség, de Bodolai is ezt nevezte a függetlenség első számú garanciájának.

Szombathy Pál főszerkesztői pozíciójára egyelőre nem neveznek ki senkit, átmenetileg a főszerkesztő-helyetteseket kérik fel közös vezetésre a közlemény szerint. Főszerkesztő-helyettesből Balogh Ákos Gergely távozása után kettő maradt: Fekete-Szalóky Zoltán és Kitzinger Szonja.

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból