Az alábbi furcsa eset a Fertő-tó osztrák oldalán történt. Az egyik szállóvendég elvesztette a szobakulcsot, a szálloda tulajdonosa pedig 10 ezer eurót próbál bevasalni rajta, mondván most az összes zárat le kell cserélnie az épületben.
A férfit teljesen sokkolta, amikor egy behajtótól több mint tízezer euróról szóló számla kiegyenlítésére kapott fizetési felszólítást, számolt be a dologról a Tiroler Tageszeitung, helyi lap.
A kulcs valójában egy tolvajkulcs volt, ami az egész épületet nyitja. Ezért a tulajdonos szerint a szállodában az összes zárat le kell cserélni, és nem egyszerű zárakról van szó.
Az osztrák fogyasztóvédelmi hatóság munkatársa, Christian Schuster-Wolf azzal ugyan egyetért, hogy ha valaki elveszt egy kulcsot, akkor azt pótolni kell.
De a szállodatulajdonos csak a ténylegesen keletkezett kár erejéig követelhet kártérítést.
A tulajdonos a számlát egy lakatosmester által készített becsléssel támasztotta alá. Eszerint a 27 darab dupla cilinderes zár cseréjének a költsége 6.334 euró. A tulaj további 3000 eurót elmaradt haszon jogcímen szeretne érvényesíteni arra az időszakra, amikor a zárcsere történik.

Schuster-Wolf úgy véli, a szállodatulajdonos a vendég gondatlanságát csak ürügyként használja. Véleménye szerint a követelésének “semmilyen jogalapja nincs.”
A fogyasztóvédelmi hatóság támogatásáról biztosította a szállóvendéget. A férfinek ügyvédek azt javasolták, hogy ne ismerje el a követelést. A kulcs speciális voltáról ugyanis nem tájékoztatták, emiatt nem tehető felelőssé a súlyos gondatlanság miatt.