A koronavírus miatt bevételi kiesést és nagyobb károkat elszenvedő kisebb vállalkozásokat segítene Mark Zuckerberg és cége, a Facebook az összeggel.
Felajánlás a kis cégekért
A koronavírus kilátástalan helyzetbe sodorja a gazdasági életet és számtalan vállalkozást is. Míg a nagyobb anyagi bevétellel rendelkező cégek fenn tudják tartani magukat a válságos hónapokban is, addig egészen kis intézmények képtelenek ezt megtenni. Arra már volt példa, hogy jelentős tőkével rendelkezők próbáltak meg segíteni a hasonló globális problémákon, de most a Facebook is adakozó lépésre szánta el magát.
A Facebookon jelenleg 140 millió vállalkozás hirdeti magát, a koronavírus azonban nem egy kisebb céget sodort veszélybe. A Facebook felajánlotta, hogy a közösségi oldalon hirdető cégeknek és más ügyfeleinek 100 millió dollárt adományoznak. Ezt akár reklámozási tőkeként is alkalmazhatnak. Ezzel biztosítják a vállalatok számára, hogy a válságos időszakban is tovább tudják alkalmazni marketing stratégiájukat.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Meghallgattuk a kis vállalkozásokat, hogy feltérképezzük, hogyan tudunk a leginkább segíteni nekik. Tisztán és érthetően közölték, hogy financiális támogást igényelnek, hogy tovább tudjanak működni, és fizetni tudják az embereket, akiknek nincsen most lehetősége munkába állni [/perfectpullquote]
– nyilatkozta Sheryl Sandberg, a Facebook vezérigazgató-helyettese.
Még több segítség
A felajánlott összeg a Facebook 2019-es éves nettó bevételének negyedének 1,4%-át teszi ki. Az összeg szétosztásáról és a felajánlás lehetséges felhasználásáról azonban nincsen pontosabb információ. A Facebook csapata ugyanis egyelőre csak a tervezetet közölte, a megvalósítási folyamat részleteit még nem.
Mark Zuckerberg: Napi 1 millió hamis profilt törölnek a Facebookról
Zuckerberg közölte: a vállalatától független társadalomtudományi kutatások eredményei szerint nincs ok-okozati összefüggés a közösségi portálok felemelkedése és a társadalmak megosztottsága között. A vállalat saját adatai és a közreműködésével végzett tudományos kutatások azt is kimutatták, hogy a felhasználókhoz eljutó hírek és vélemények sokszínűsége nőtt az internet előtti, hagyományos média korszakához képest – tette hozzá.
A közösségi oldal igyekszik az ügyfeleit megfelelő tanácsokkal is ellátni, hogyan tudják menedzselni a cégüket a járvány idején. Ezt egy virtuális tréningen keresztül teszik, ami támogatást biztosít a cégek számára a kialakult helyzetben.
A Facebook Journalism Project szintén bejelentette, hogy 1 millió dollárt ajánlanak fel az Egyesült Államok és Kanada helyi hírportáljainak is, ezzel fedezve a koronavírus miatt bekövetkezett bevétel-csökkenést. Ez sajtó orgánumként 5000 dollárt jelent.