Kahlo művészete, feminizmusa és stílusa 65 évvel a halála után is inspirálja a világot. Bár a művész nyíltan elüzletesítés- és kapitalizmusellenes volt, a nagy márkák is meglovagolják Kahlo népszerűségét. Az Ulta Beauty márka különösen mellényúlt a Frida Kahlo-kollekciójával, írja a DesignTaxi.
Az Ulta Beauty július 22-ére ígérte az új, Frida Kahlo által inspirált sminkkollekciójának megjelenését. A sorozat egy szemhéjfesték-palettát, egy rúzst, pirosítót, highlightert és primert tartalmaz. A márka az Instagram-oldalán osztotta meg a mexikói festő arcképével ellátott promóciós képeket.

A kollekciót máris rengeteg kritika érte, sokan tartják megkérdőjelezhetőnek a termék mögötti szándékot. Kahlo egész életében nyíltan szembehelyezkedett a fogyasztói társadalommal és a kapitalizmussal, így ellentmondásos, ahogy a cégek profitálnak a nevéből és arcából.
A rajongók azt is megjegyezték, hogy a márka photoshoppal „kijavította” a festő híres összeérő szemöldökét. Kahlo valószínűleg nem adta volna az arcát az Ulta Beauty termékéhez, tekintettel a hagyományos szépségideálok és a kapitalizmus iránti ellenérzéseire.
Szereted a Vans cipőit és Frida Kahlo festőt? Van egy jó hírünk!
Azok, akik nem is kedvelik a gördeszkás cipőket vagy tornacipőket, idén talán ők is kivételt tesznek a Vans márkával. Ugyanis a lazább stílust képviselő gyártócég Frida Kahlo művészetét varázsolta a cipőkre, aminél menőbbet ebben az évben aligha fogunk találni. vans cipő, vans frida kahlo
A csomagoláson látható Frida Kahlo-logó jogvédett, így feltételezhető, hogy a Frida Kahlo Corporation engedélyezte a kollekciót. A művész jogai Kahlo unokahúga, Isolda P. Kahlo tulajdonában állnak, és az általa alapított céget a festő leszármazottjai is kritizálták már, amiért Frida nevéből és képeiből profitált.