Kiflitolvajokhoz hasonlította Friderikusz Sándor Friderikusz Podcast sajtósa azokat a nézőket, akik ingyen akarják nézni a műsoraikat.

Eddig 31 millió forintba került Friderikusz Sándoréknak a podcast

Csenterics Ágnes, a Friderikusz Produkció sajtósa a Blikk.hu-nak beszélt arról, hogy miért kezdett el nézői támogatást kérni az áprilisban indult podcast-csatornájának fenntartásához Friderikusz Sándor.

A sajtós felidézte, hogy a Friderikusz Podcast első 15 epizódjának még volt egy támogatója, ám a támogatóval a szerződés lejártát követően nem tudtak megegyezni a folytatás feltételeiről, ezért végül támogató nélkül maradt a produkció. Ahhoz viszont, hogy működni tudjon a Friderikusz Podcast, meg kell oldani a bevételek kérdését, ezért döntöttek úgy, hogy a nézőktől pénzt kérnek.

Friderikusz sajtósa azt is elmondta, hogy a stúdió kialakítása, valamint az eddig elkészült 24 adás összesen 31 millió forintba került, és mivel a reklámtámogatásból 4,2 millió forint bevételük volt eddig, és a Patreon-támogatásokon keresztül 1,5 millió forint folyt be eddig a produkcióhoz, így 25 millió forintos veszteségnél tartanak.

Kapcsolódó cikk
A sajtós arról is beszélt, hogy Friderikusz díjazás nélkül csinálja a podcastot.

Elég lenne 150 forint nekik adásokként egy-egy nézőtől

Csenterics Ágnes azokat, akik térítésmentesen fogyasztják a műsort (ez szavai szerint a nézők 99,3 százalékát jelenti), azokhoz hasonlította, akik kiflit lopnak a boltból.

Mindössze a nézők 0,7 százaléka jár el a jó erkölcs szabályai szerint, azaz, ha igénybe vesz egy tartalomszolgáltatást, azért fizet is. Adásonként egy-egy nézőnek elég lenne mindössze 150 forintot fizetnie, de nagy részük még ennyit sem hajlandó áldozni. Elképzelni sem tudjuk, mi járhat azoknak a fejében, akik megtehetnék, de nem fizetnek, viszont rendszeresen megnézik vagy meghallgatják műsorainkat

– kezdte érdekes gondolatmenetét a sajtós. Mint folytatta, „ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat”.

Friderikusz egyébként nemrég újra felbukkant a fősodratú médiában, és az RTL Klubon október elején elindult az Életünk története című, a vendégeket megöregítő műsorának új évada.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet