A Google DNI-pályázatán 50 ezer ezurót nyert az Origo mögött álló tulajdonos, a New Wave Media Group. Azonban később ezt felülvizsgálta, majd visszavonta. A két esemény között a New York Times cikke jelent meg, amelyben az Origót a kormány propaganda hírportáljának hívja a szerző.

Hirdetés

A Google DNI-pályázatára jelentkezett a New Wave Media Group, azonban a Niemanlab lap írta meg, hogy hiába nyert 50 ezer eurót (~15,7 millió forint) az Origo tulajdonosa, visszavonta a Google.

Origo, a kormány propagandaoldala a New York Times szerint

A két esemény között egy New York Times-cikk jelent meg, amely arról számol be, hogyan alakult át a hírportál független sajtótermékből kormányszócsővé.

Ironikus, hogy a Google pályázata épp a sajtó digitális korban történő fennmaradását szolgálja.

A pályázat leadásának határideje decemberben járt le, míg a New York Times novemberben publikálta az említett cikket.

A fake news anatómiája – Vélemény / ContextUs.hu

Jelenleg azonban többen a demokráciára és a szólásszabadságra leselkedő egyik legnagyobb veszélyforrást látják benne. Most megpróbálunk utánajárni, mi is ennek az oka és vajon lehetséges-e hatékonyan fellépni a jelenséggel szemben. Az álhírek különböző dezinformációs vagy propagandacélú felhasználása végigkíséri az emberiség történelmét, elég csak Buda csellel való elfoglalására gondolni.

Media Power Monitor lap cikket is írt erről, miután felfedezte a New Wave Media Groupot a díjazottak között.

Így nézne ki a Facebook, a Google és a többi app, ha a ’90-es években lennénk

Az alábbi fotókon láthatjuk, hogy például régi, old szkúl fényképezőgép lenne az Instagram, walkie talkie a WhatApp vagy a Spotify valami ócska – mai szemmel – walkman. Neked melyik tetszik a legjobban? Egy botrányosan rossz vezetésű suliba felvételiztem forgatókönyvírás szakra, de csak az alkalmazott fotográfia osztályba belépve kaphattam diákigazolványt.

Azt a kérdést feszegeti többek között a MPM cikke, hogy miben támogatná ezzel a magyar sajtó fennmaradását.

A Niemanlab érdeklődött a Google-nél szintén ez ügyben. Válaszul az óriásvállalat közleményt adott ki.

“További felülvizsgálat után úgy döntöttünk, nem folytatjuk a pályázati együttműködést a New Wave Media Grouppal”, írják.

Hirdetés