A Lyft, Uber és az Airbnb is jelentős veszteségekkel kell, hogy számoljon. A koronavírus folytán az emberek kevésbé érdekeltek szolgáltatásaik iránt. 

A hakni vége?

A Lyft, Uber és az Airbnb korábbi beszámolói szerint a koronavírus jelentős, ám kevésbé kedvező hatást gyakorol az olyan korábban népszerűségnek örvendő vállalatokra, mint a szálláskeresés vagy a fuvarozás. Ezek most kevésbé létfontosságú szolgáltatások, így kevesebb munkavállalóra van szükség. 

Uber Hakni
Többek Között Az Ubernek Is Jelentős Veszteségekkel Kell Számolnia A Koronavírus Miatt / Fotó: Getty Images

Ez részben a haknimunkák végét is jelenti, hiszen az amúgy is más állások mellett végzett, csekély munka mennyisége a világjárvány folytán amúgy is a nullához konvergál. A bevétel kiesése, valamint a munkavállalók elvesztése komoly problémát okoz a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalatoknak, amiből a Covid-19 után is nehéz lesz felállni. Az Uber-nek eddig 190%-os vesztességgel kell számolnia, miután 3700 dolgozót bocsátottak el. És talán, a jövőben sem lesz rájuk szükség, hiszen az emberek nem igen kívánnak egy légtérben összezárva lenni egy idegen sofőrrel. Az Uber Eats pedig több országban teljesen le is állt tekintve, hogy a világjárvány a házhoz rendelést nyújtó szolgálatokkal is leszámolni látszik. 

Változtatása van szükség

Ugyan a koronavírus által generált helyzet súlyos kérdések elé állítja a már említett vállalatokat, ez nem jelenti azt, hogy teljesen tönkre is teszi azokat. A Futurism szerint a problémák áthidalása a szolgáltatások átgondolásával lehetne megoldható. Az Airbnb-nek például meg kell találnia a megfelelő megoldást annak érdekében, hogy továbbra is legyenek érdeklődőik, miközben az ingatlantulajdonosokat is biztonságban tudhatják. A házhoz szállítás maszkokkal, kesztyűkkel és érintésmentes kiszállítással szintén csökkentené a fertőzések kockázatát. Ez utóbbi hazánkban működőképes megoldásnak látszik. 

A McDonald’s megosztotta egyik hamburgere receptjét, hogy házilag elkészíthesd

A titkos recept jól jön mindenkinek, aki a karanténban is szeretné élvezni a McDonald’s ízvilágát, írja a Design Taxi . Ehhez nincs is szükség másra, mint egy angol muffinra, kolbászhúsra, tojásra, sajtszeletekre és burgonyára. A KFC számos ínycsiklandozó és szaftos, csirkéből készült ételt kínál, amely elfogyasztása után a vásárló ujjai ragacsosak lesznek.

Változtatásokra azonban nemcsak a kisebb, de a nagyobb vállalatoknak is szüksége van. Egyelőre ismeretlen, meddig kell ebbe a szituációba berendezkednünk. Rengetegen harcolnak a koronavírus ellen és azok károsultjaiért, beleértve ebbe hírességeket, valamint egészségügyi dolgozókat is. Ám a világjárvány még továbbra is sok kérdést tartogat számunkra. Többek között azt is, hogyan találhattak levegőben terjedő koronavírust egy wuhani kórházban.

Top sztorik a rovatból

Nincs több cikk

Ez is érdekelhet