Tshepiso Mazibuko, Dél-Afrika
Thokozaban született 1995-ben, máig ott él és dolgozik. Fényképein elsősorban szociális és politikai témákat dolgoz fel. A mindennapi életet bemutatva dokumentálja hazáját személyes kapcsolatain keresztül. Munkáiban a mindennapi helyi események, a természet és a történelem találkozik.
Azadeh Akhlagi, Irán
1978-ban született Shirazban. A konceptuális és színpadi fényképezés áll a fókuszában. A By an Eyewitness (Egy Szemtanú által) című fotósorozatában tizenhét képen keresztül mutatja be újságírók, politikusok, aktivisták és filmkészítők „rejtélyes halálát”. A merényletek, a kínzások, a balesetek, a gyanús és a természetes halálok egyaránt megjelennek a műveken. A fényképek egyszerre elevenítik meg a helyi és nemzeti szorongást, valamint segítenek eligazodni Irán modern történelmében is.
Arpita Shah, Egyesült Királyság
Korai évei nagy részét India, Írország és a Közel-Kelet között ingázva töltötte. Ez a vándorló életforma visszaköszön fotográfiáin is, melyek gyakran az otthon, a hovatartozás, és a kulturális identitás kérdését dolgozzák fel. A Nalini című sorozata egy folyamatban levő projekt, mely a Shah családjában élő nők generációi közötti meghittségre, energiára, valamint a történelmük és testük összefonódására helyezi a hangsúlyt.
Katrin Koenning, Németország
Jelenleg Melburnben, Ausztráliában él. Bár a dokumentarista hagyományt követi, a jellegzetes látásmódja és stílusa az intuitív, kísérleti megközelítést tükrözi. A Swell (Duzzad) című sorozatával az ausztrál kormány környezetvédelemre vonatkozó korlátozásait kritizálja.
Tanya Habjouqa, Jordánia
Texasi-jordániai fotóriporter, művész és pedagógus. Elsősorban a Közel-Kelet nemi, társadalmi és emberi jogi kérdései érdeklik. Fotói a vallás, a politika, a gazdaság és a kultúra kölcsönhatását boncolgatják. A Sacred Space Oddity (A szent tér furcsasága) című kollaborációs projektje a szent és a profán közötti átfedéseket tárja fel a palesztinok és az izraeliek életében, megkérdőjelezve a világi és vallási gyakorlatok közötti kettősséget.
Diana Markosian, Oroszország
Amerikai-orosz dokumentarista fotográfus, író és filmkészítő. Fotós esszéiről ismert munkáját a nemzeti-és a családtörténelem intim bemutatása jellemzi. A Santa Barbara című sorozatában újra átéli gyermekkorát, videókkal és fényképekkel újjáteremtve édesanyja szökését a posztszovjet Oroszországból a kaliforniai Santa Barbarába.
Margaret Courtney-Clarke, Namíbia
1949-ben született Namíbiában. Dokumentumfotós, akinek munkája feltárja Namíbia gyorsan változó tájain élő közösségek mindennapi küzdelmeit. Legutóbbi albuma, a When Tears Don’t Matter (Amikor a könnyen nem számítanak), a kelet-namíbiai Kalahariban maradt bushmanok életét mutatja be.