Nyertes alkotás – Léonard Pongo: Cím nélkül
Az ICP/GOST pályázatának győztes fotósorozata Léonard Pongo kapcsolatát dolgozza fel otthonával, a Kongói Demokratikus Köztársasággal – írja a The Guardian. A fotókon megjelenik a belső folyamat, amin keresztül ment, miközben próbált kapcsolódni a gyökereivel és múltjával, illetve megismerni a kongói emberek valódi arcát. A 2011-ben induló projekt célja az volt, hogy dokumentálja a választásokat, és annak hatását a kongói társadalomra. Idővel pedig a projekt egy személyes vizuális beszámolóvá nőtte ki magát.
Jenica Heintzelman: Behind Curtains (Függönyök mögött)
Emberi interakciók, titokzatos belső terek és csendéletek mutatják be a gyógyulás különböző folyamatait Jenica Heintzelman fotóin a test és az elme kapcsolatán keresztül.
Nura Qureshi: The Oath Administrator (Az Eskü Adminisztrátor)
Nura Qureshi projektje a kenyai brit uralom elleni Mau Mau lázadás történetét gondolja újra. Alkotásain Afrika leghosszabb ideig tartó gyarmat-ellenes lázadásának jelenetei elevenednek meg. Katonai történetekre, valamint napjaink Kenyájának helyszíneire és lakosaira támaszkodva dolgozza fel ezt az időszakot. A ICP/GOST díjnyertes fotósorozata izgalmas kérdéseket vet fel a hatalomról és a szabadságról.
Bianca és Riel Sturchio: Us, Together (Mi, Együtt)
Az ikertestvérek által elindított projekt a nem normatív identitásuk és az egészséggel kapcsolatos kihívásaik kérdését boncolgatja. A fényképek a mindennapi élet, a személyes terek, valamint az öröm, a fájdalom és a csalódottság intim pillanatait örökítik meg. Bianca és Riel arra törekszenek, hogy elutasítsák a “fogyatékosság-alacsonyrendűségének” narratíváját. A nézőt arra inspirálják, hogy a fogyatékosságot az emberi test változatosságának tekintse, egyedülálló kreativitási, fejlődési és alkalmazkodási lehetőségekkel.
Ilona Szwarc: Jade, Farmingville, New York
Ilona Szwarc projektje során babákat és gazdáikat dokumentálta az Egyesült Államok az utcáin és egyes otthonokban. A babák változó bőrszínnel, hajszínnel és stílusokban, jelennek meg, és alakíthatóak aszerint, hogy megfeleljenek a tulajdonosoknak. A fotók fiatal szereplői éppen identitásuk kialakításában vannak, és ez visszaköszön a babáion is. A projekt az identitás meghatározásáról és kategorizálásáról vet fel kérdéseket.
Cansu Yıldıran: Mother, from The Dispossessed (Anya, az Elvetettektől)
Cansu Yıldıran fotóinak középpontjában a törökországi Fekete-tenger közelében fekvő Çaykara áll, ahol édesanyja felnőtt. Ebben a faluban a nőknek nincs tulajdonhoz való joguk. Az Elvetettek fotósorozat célja, hogy hangot adjon azoknak török felvidéki nőknek, akiknek nem lehet saját tulajdonuk.