Az ICP/GOST First Photo Book fotópályázat olyan fotográfusokat díjaz, akik korábban még nem publikálták alkotásaikat. A 2020-as év nyertes pályázóinak első fotókönyvét az ICP/GOST tervezi, szerkeszti, adja ki és terjeszti.

Nyertes alkotás – Léonard Pongo: Cím nélkül

Az ICP/GOST pályázatának győztes fotósorozata Léonard Pongo kapcsolatát dolgozza fel otthonával, a Kongói Demokratikus Köztársasággal – írja a The Guardian. A fotókon megjelenik a belső folyamat, amin keresztül ment, miközben próbált kapcsolódni a gyökereivel és múltjával, illetve megismerni a kongói emberek valódi arcát. A 2011-ben induló projekt célja az volt, hogy dokumentálja a választásokat, és annak hatását a kongói társadalomra. Idővel pedig a projekt egy személyes vizuális beszámolóvá nőtte ki magát.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Kongo_-Party_-Valasztasok_-Leonard-Pongo_-Tortenelem_-Fotog
/ Fotó: Léonard Pongo / Léonard Pongo: Cím Nélkül / Icp / Gost First Photo Book

Jenica Heintzelman: Behind Curtains (Függönyök mögött)

Emberi interakciók, titokzatos belső terek és csendéletek mutatják be a gyógyulás különböző folyamatait Jenica Heintzelman fotóin a test és az elme kapcsolatán keresztül.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Jenica-Hentzelman_-Gyogyulas_-Felepules_-Trauma_-Fotografus
/ Fotó: Jenica Heintzelman: Behind Curtains (Függönyök Mögött) / Icp / Gost First Photo Book

Nura Qureshi: The Oath Administrator (Az Eskü Adminisztrátor)

Nura Qureshi projektje a kenyai brit uralom elleni Mau Mau lázadás történetét gondolja újra. Alkotásain Afrika leghosszabb ideig tartó gyarmat-ellenes lázadásának jelenetei elevenednek meg. Katonai történetekre, valamint napjaink Kenyájának helyszíneire és lakosaira támaszkodva dolgozza fel ezt az időszakot. A ICP/GOST díjnyertes fotósorozata izgalmas kérdéseket vet fel a hatalomról és a szabadságról.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Nura-Qureshi_-Kenya_-Tortenelem_-Afrika_-Mau-Mau_-Fotografu
/ Fotó: Nura Qureshi: Oath Administrator (Az Eskü Adminisztrátor) / Icp / Gost First Photo Book

Bianca és Riel Sturchio: Us, Together (Mi, Együtt)

Az ikertestvérek által elindított projekt a nem normatív identitásuk és az egészséggel kapcsolatos kihívásaik kérdését boncolgatja. A fényképek a mindennapi élet, a személyes terek,  valamint az öröm, a fájdalom és a csalódottság intim pillanatait örökítik meg. Bianca és Riel arra törekszenek, hogy elutasítsák a “fogyatékosság-alacsonyrendűségének” narratíváját. A nézőt arra inspirálják, hogy a fogyatékosságot az emberi test változatosságának tekintse, egyedülálló kreativitási, fejlődési és alkalmazkodási lehetőségekkel.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Ikrek_-Testverek_-Bianca-Es-Riel-Sturchio_-Fotografus_-Nap-
/ Fotó: Bianca És Riel Sturchio / Us, Together (Mi, Együtt) / Icp / Gost First Photo Book

Ilona Szwarc: Jade, Farmingville, New York

Ilona Szwarc projektje során babákat és gazdáikat dokumentálta az Egyesült Államok az utcáin és egyes otthonokban. A babák változó bőrszínnel, hajszínnel és stílusokban, jelennek meg, és alakíthatóak aszerint, hogy megfeleljenek a tulajdonosoknak. A fotók fiatal szereplői éppen identitásuk kialakításában vannak, és ez visszaköszön a babáion is. A projekt az identitás meghatározásáról és kategorizálásáról vet fel kérdéseket.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Ilona-Szwarc_-Kislanyok_-Baba_-Babazas_-New-York_-Fotografu
/ Fotó: Ilona Szwarc / Redux / Ilona Szwarc: Jade, Farmingville, New York / Icp / Gost First Photo Book

Cansu Yıldıran: Mother, from The Dispossessed (Anya, az Elvetettektől)

Cansu Yıldıran fotóinak középpontjában a törökországi Fekete-tenger közelében fekvő Çaykara áll, ahol édesanyja felnőtt. Ebben a faluban a nőknek nincs tulajdonhoz való joguk. Az Elvetettek fotósorozat célja, hogy hangot adjon azoknak török felvidéki nőknek, akiknek nem lehet saját tulajdonuk.

Icp_Gost-First-Photo-Book_-Fotopalyazat_-Noi-Jogok_-Fekete-Tenger_-Cansu-Yildiran_-Caykara_-Falu_-Fo
/ Fotó: Cansu Yıldıran / Mother, From The Dispossessed (Anya, Az Elvetettektől) / Icp / Gost First Photo Book

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

301-es parcella nagy imre 1956 horvath erno kiallitas fotokiallitas

NÖRI: fotókiállítás mutatja be a 301-es parcellát

“Nemcsak a kiállítás, maga a Nemzeti Gyászpark is figyelmeztető jel számunkra, és a mi feladatunk, hogy azok számára is az legyen, akiknek 1989 nem volt az életük része, és már csak a történelem egy jelentős pillanataként tanulnak róla.”