Utoljára Tutanhamon érdekelte annyira az amerikai népet (az is negyven éve), mint a most véget ért katolikus papi és egyházi divatot bemutató kiállítás a New York-i Metropolitan Múzeumban:
Öt hónap alatt 1,7 millió látogató – ennyit számoltak a szervezők.
5500 négyzetméteren, 25 teremben mutatták be a papi és főpapi viseleteket a Met saját tárgyaival, és az olyan dizájnerdarabokat, amiket a katolikus ikonográfia, stílus, szentek, angyalok és Szűz Mária inspirált.
El Greco bíborosa ihlette pelerin, egy elsőáldozó-ruha ihlette Chanel menyasszonyi ruha, Zurbarán festményeinek szerzetei által inspirált estélyik, Vivienne Westwood ruhakölteményei, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent és Jean Paul Gaultier munkái voltak például a kiállítás alkotásai között.
Yves Saint-Laurent ötlete, amely az egész divatvilágot meghatározza
Kevés divattervező mondhatja el magáról azt, amit Yves Saint-Laurent, hogy ekkora befolyással lett volna rá, hogy öltöznek a nők. A darabok, amelyeket ő honosított meg a nők ruhatárában – a nőkre szabott öltöny, a szafari kabát és persze a viharkabát -, már annyira beleivódtak egy gardrób repertoárjába, mintha mindig is ott lettek volna.
A Vatikán misaruhákat, drágaköves tiarákat és mitrákat adott kölcsön a kiállításra.
Az idei Met-gála témáját is a tárlat és a katolicizmus inspirálta, ahol híres emberek meredekebbnél meredekebb ruhákat mutatnak be az adománygyűjtő est névjegye alatt.