Így kerülheted el a kínzó derékfájást

A modern, nyugati civilizációban népbetegségnek számít a hát- és derékfájás. Mutatjuk, hogyan lehet mégis csökkenteni az esélyét.

Jaj, a derekam!

Rengetegen szenvednek a derékfájástól szerte a világon. Amerikában az aktív korosztály fele panaszkodott már hátfájdalmakra. Sokan a gyógyszeres kezelés mellett döntenek, ám nem minden esetben ez a célravezető megoldás. Olykor elég az is, ha változtatunk a mindennapi szokásainkon, és rájöhetünk, mi is okozza valójában a problémánkat.

A Bright Side segítségével bemutatunk néhány tipikus helyzetet, amelyek gyakran erős fájdalmakat okozhatnak a mindennapokban. Természetesen arra is adunk tippeket, hogyan célszerű kiváltani a fájdalmat okozó tartást vagy mozdulatsort.

Ne viseljünk szűk szoknyát és magassarkút

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 1

Hiába fordulnak meg az elegáns ceruzaszoknya és magassarkú után a férfiak, ha estére aztán leszakad a hátunk. A szűk ruhákban a csípőnk sem tud természetesen mozogni, ami miatt megfájdul a gerincünk. Ugyanez történik a tűsarkúban: a lábainkat természetellenes pozícióba kényszeríti, amitől aztán az alsó hátizmok befeszülnek. Ha hajlamosak vagyunk a hátfájásra, akkor ne hordjunk 5 cm-nél magasabb sarkú cipőt, és válasszunk olyan ruhadarabokat, amelyekben természetesen tudunk mozogni.

Tegyük le a cukros, szénsavas üdítőket

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 2

A cukros üdítők fogyasztása az egyik legkárosabb szokás. A rengeteg egyéb egészségügyi probléma mellett még súlyosbíthatja a hátfájást is. A sok szénsavas üdítőtől ugyanis egyrészt nagyobb az esély a vesekő kialakulására, aminek egyik első jele lehet a derékfájás. A másik ok, amiért érdemes felhagyni az üdítőkkel, hogy a buborékok levegője beszorulhat az emésztőrendszerbe, ami aztán fájdalmasan nyomja a gerincet. Inkább maradjunk a víznél!

Kerüljük a stresszt

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 3

Stressz alatt az izmok erősen összehúzódnak. A fájdalmas izomfeszültség pedig elsősorban a nyak, a vállak és a hát izmaiban jelentkezik. Rendszeres relaxációval csökkenthetjük a feszültséget.

Nem a nekünk megfelelő párnán alszunk

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 4

A nagy, puha párna ugyan kényelmes, de a legtöbb vánkoson olyan természetellenes pózban alszunk, amitől erős nyomás nehezedik a nyakunkra és a gerincoszlopunkra. Emiatt aztán nem csak rosszul alszunk, hanem a derekunk is megfájdul. Találjuk meg a testalkatunkhoz leginkább illő, kényelmes párnát, egy másikat pedig helyezzünk a térdeink alá vagy közé, így tudunk bizonyítottan a legkényelmesebben aludni.

Rossz tartással mosogatunk

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 5

Ha a mosogató fölé hajolunk, a derekunkra nyomás nehezedik, amitől befeszülnek a tartóizmok. Elég csak néhány percig így maradni, hogy utána egész nap hasogasson a hátunk. Tegyünk az egyik lábunk alá egy sámlit, így sokkal kényelmesebben tudunk dolgozni, és fájdalommentes napunk lesz.

Kerüljük a lépcsőzést

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 6

Ha hátfájósak vagyunk, nem a legjobb edzésmódszer a gyakori lépcsőzés. Ha szokott fájni a térdünk vagy a hátunk, inkább kérdezzük meg az orvosunkat, ajánlja-e a lépcsőzést.

Ne az ágyban olvassunk

Hatfajas Derekfajas Elleni Tippek 7

Sajnos, a lefekvés előtti olvasgatástól is befeszülhet a derekunk és a vállunk. Ha nem szeretnénk lemondani erről a szokásunkról, az ágy helyett inkább egy fotelban olvassunk, a derekunk meg fogja hálálni.

Ha olvasnál még további egészségmegőrzési tippeket, ajánljuk a korán kelőkről szóló cikkünket az Életmód rovatból! 

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból

napi 3 kave egeszseges, egeszseges kavet inni, kave ivas

Napi 3-4 csésze kávé még jót is tesz az egészségednek

A kávézás hátrányairól többet lehetett olvasni az elmúlt években, mint az előnyeiről. Ám a legfrissebb kutatások szerint sokkal több pozitív hatása van szervezetünkre, mintsem negatív, így kifejezetten egészséges szokásnak mondható.

jol ismert termek, jol ismert termekek korabban, jol ismert termekek a kezdetekben

10 jól ismert termék legelső példányai

Ezt a többször használható fogamzásgátló eszközt báránybőrből készítették Svédországban, az 1600-as években. A használati utasítása is fennmaradt, amiben azt írják, hogy meleg tejjel kell tisztítani, hogy elkerüljék a nemi betegségek terjedését.

haj egeszseg, haj apolasi tanacsok, haj apolasi tippek, egeszsegtelen haj5

8 dolog, amit a hajad elárulhat az egészségedről

A hajhullás összefüggésben állhat az endokrin rendszerrel és az immunrendszerrel, de lehet a cukorbetegség jele is. Ezért célszerű mielőbb orvoshoz fordulni. Rögtön kétségbe esni azonban felesleges, mert lehet, hogy csak egyszerű vitaminhiányról vagy stresszről van szó.

egeszseges korom, korom egeszseg, beteg kormok tunetei

Így árulják el a körmeid, hogy mennyire vagy egészséges

A köröm alakja, felülete, színe a természetes körömnek gyakorlatilag ablak szervezetünk egészségi állapotára. A rajta észlelhető változásokra éppen ezért érdemes odafigyelni, hiszen nem csak tápanyaghiányt jelezhetnek, de akár olyan komoly betegség tüneteit is mutathatják, mint a rák.

Nincs több cikk