Az Index hírportálon lévő i2 nevű bloghalmaz, blog.hu teljesen eltűnt. Ennek oka, hogy a Magyarország legnagyobb tárhelyét üzemeltető Indamedia Zrt., az Index egyik legfőbb partnere nem szeretett volna látni politikai blogokat az i2-n.

Narancsszínűvé tenni mindent

Hirdetés

Magyarország legnagyobb blogtárhelye, a blog.hu teljesen eltűnt az Index i2 (második számú címlap) felületéről az Indamedia Zrt. döntése okán. A Media1 értesülései szerint nem szeretett volna látni a vezetőség közéleti és politikai tartalmú blogbejegyzéseket.

A kormány az elmúlt években igyekezett számos sajtóterméket a maga oldalára állítani vagy megvásárolni, többek között a Médiatanács közreműködésével. Időnként törvénytelenséget sem mellőzve, rádiós frekvenciák kormányközeli oligarchák közelébe is kerültek, alig néhány kivételt leszámítva az egész rádiós piac narancsszínű lett.

Karas Mónika, a Médiatanács 2013-ban kinevezett elnöke, aki a kormányközeli Magyar Nemzet jogi képviselője volt / Fotó: Botos Tamás / 444

A kormánypártiak próbálkoztak a blogszféra térnyerésével is: a Blogstarral. Azonban ezen próbálkozások nem mutatnak sikert, továbbra is a blog.hu a legnagyobb elérésű bloghalmaz. A blog.hu sokáig meg tudta őrizni a függetlenségét, mindenki szabadon blogolhatott.

Az Index i2 címlapja úgy működött, hogy ha elnyerte a blog.hu szerkesztőinek tetszését az adott blogbejegyzés, akkor kikerülhettek oda.

Tulajdonosváltás a blog.hu-nál

Tavaly jelent meg a hír, hogy tulajdonost vált a blog.hu-t üzemeltető Indamedia Zrt. Az új vezetők között fellelni Ziegler Gábort, aki az Index hírportált korábban tulajdonló CEMP egyik vezetője volt.

Véglegesen megtörtént a hatalomátvétel, Mészáros Lőrinc bizalmasához kerülhet a TV2-t birtokló MBC

A G7 gazdasági portál információi szerint Tima János kinevezésével egy időben lemondott tisztségéről az igazgatóság két, a néhai Andy Vajna embereként számon tartott tagja, Tremmel Zoltán és Kovács Andrea. Andy Vajna 1944-ben született Budapesten. 1956-ban 12 évesen egyedül menekült el Magyarországról. A Vöröskereszt segítségével Kanadába emigrált, a család végül Los Angelesben talált ismét egymásra.

Emellett, ami talán relevánsabb történetünkben, Oltyán József is megjelent Ziegler mellett, aki Bács-Kiskun megyei KDNP-s politikus is.

Aggódó szemek kísérték végig a kormánypárti politikus cselekedeteit, tartva attól, hogy a független blog.hu hamarosan cseppet sem lesz független.

A helyzet tovább fokozódott, amikor az Index.hu Zrt.-t tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítványt (MFA) létrehozó, de az Index működésére közvetlen ráhatással nem rendelkező NP Nanga Parbat 17 Zrt. tulajdonosaiként is ismertek lettek Oltyánék.

Teljesen felszámolhatják a már most is központosított, kormányközelbe került megyei lapokat

A már eddig is központosított megyei lapokat felszámolhatják, mondta több érintett lap munkatársa és vezetője is a Népszavá nak. A lapnak az egyik alkalmazott elpanaszolta, hogy amikor az egyik női mosdóban elromlott a villany, ki kellett volna hívni egy szerelőt. A lapvezetés viszont nem tett semmit napokig, mert még nem kapták meg “fentről” a hozzájárulást.

A tulajdonosok igyekeztek megnyugtatni mindenkit: nincs veszélyben a függetlenség. Biztosítékként az Index.hu belekezdett egy fundraising kampányba is, amely által több mint 200 millió forinthoz jutottak több mint 10 ezer olvasótól.

Eltűntek a politikai blogtartalmak az i2 dobozból

Sokáig nem is történt semmi Oltyánék színre lépése után. Egészen július közepéig, amikor megváltozott az Index i2 doboza: külön kerültek át a közéleti-politikai bejegyzések. Később, 3-4 nappal már teljesen eltűntek, írja a Media1. Helyettük semleges témájú anyagok olvashatók ebben a percben is a felületen.

Látsz egyetlen egy közéleti témájú bejegyzést az Index i2 dobozában?

Sok olvasó fejében összemosódhatnak a határok az Index.hu és a blog.hu között. Ezeket részben önálló cégek működtetik. A Media1 szerint az Indexet is számon kérő észrevételek futottak be a hírportál szerkesztőségébe, miért nem kerülnek ki a közéleti bloggerek  tartalmai az i2 dobozba.

Lépéskényszer

Az Index.hu nemrég úgy döntött, átrendezi a nyitóoldalát. A Media1 értesülése szerint ezzel függ össze, hogy a blog.hu-t üzemeltető Indamedia Zrt. eltüntette a közéleti tartalmakat az i2-ből. Noha nem szerkesztenek az Indamedia munkatársai közéleti tartalmat a dobozba, válaszul az Index a főoldalának egy külön szegmensébe “közéleti blogválogatás” címkével ellátott dobozt helyezett el.

A hírportál válasza az Indamedia Zrt.-nek

Ezt már a hírportál ügyeletes címlapszerkesztője kezeli, amelybe nincs beleszólása az Indamediának.

Az Index főszerkesztő-helyettese megerősítette

Miklósi Gábor megerősítette a Media1 érdeklődésére, hogy valóban eltűntek a hírportál i2 címlapjából a közéleti blogbejegyzések. Egyelőre nem tudják, hogy a blog.hu döntése végleges-e, de a szerkesztőség a véleményszabadság maximális híveként úgy döntött, nyit a közéleti blogbejegyzéseknek egy külön részt a főoldalon. Tehát szembemegy az Indamedia Zrt.-vel a hírportál.

Mivel az Index olvasói nem okvetlenül vannak azzal tisztában, hogy egyébként az i2 doboz nem saját indexes tartalom, és nem mi döntünk ezekről, a közéleti anyagok eltűnése számunkra is kínos helyzetet teremtett. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem várunk tovább, és valahogy megoldjuk a helyzetet az új ketreccel. Az Index továbbra is elkötelezett híve a véleményszabadságnak, és még akkor is felületeket ad bloggerek hangjával, ha azokkal egyébként nem okvetlenül azonosul

– mondta a lapnak a főszerkesztő-helyettes.

Lecserélték az Index.hu vezérigazgatóját, és az Indamediánál is változás állt be

Bodolai László, az Index.hu Zrt. igazgatóságának elnöke Pusztay Andrást nevezte ki a kiadó vezérigazgatójának – jelentették be az Indamedia blogján, hétfőn. Pusztay hat éven át volt a médiavállalat élén. A közlemény szerint Pusztay András az Indamedia Zrt. gazdasági pozíciójába távozó Andacs Botond helyre érkezik vissza az Index.hu élére. „Nincs másik.

De vajon miért döntött így a blog.hu? Miklósi Gábor, a hírportál főszerkesztő-helyettese szerint a döntés hátteréről az Indamédiát kellene kérdezni. Tehát nyitva hagyta azt a kérdést, hogy lehet-e az ügy mögött politikai indíték, egyfajta cenzúra.

Nem érkezett javaslat sem a kialakult helyzetre az Indamediától, amikor a hírportál jelezte, lépéskényszerbe került a változás miatt.

Nagy látogatottsággal bírtak a politikai blogbejegyzések – Miklósi is megerősítette ezt a lapnak –, így érthetetlen az Indamedia döntése.

Emiatt is pikáns ez az ügy

A hírportál különböző tech megoldásait az Indamedia működteti, így különösen érdekes a két oldal szembeállása. Tehát nagyon egymásra vannak utalva. A Media1 megpróbált kapcsolatba lépni Ziegler Gábor tulajdonossal. Azonban az Indamedia társtulajdonosa nem kívánt nyilatkozni, amikor megtudta, mire vonatkoznak a kérdések.

Hirdetés