Ránézve néhány Z generációs influenszer oldalára a válasz: igen. Lassan, de biztosan, elindult egy új korszak a közösségi média életében. Meglepő, de ez most egy pozitív változás.

Hirdetés

Amikor az Instagram berobbant a közösségi médiába, a fiatalabb generációk egész hadserege vette használatba. Eleinte csak mókából, magamutogatás céljából, később pedig több inluenszer is felfedezte, mekkora üzletet hoz, ha jól használják. Ebbe viszont nem fért bele semmilyen tökéletlen, nem megszerkesztett kép, ami automatikusan maga után vont némi frusztrációt az emberekben, Még akkor is, ha ez az állandó tökéletességre törekvés csupán tudat alatt jelent meg.

Jennifer Lopez valószínűleg megértette az új trendet / Fotó: Giphy

A Z generáció (a 25 év alatti korosztály – a szerk.), akik szinte az anyatejjel szívták magukba a technikát, köszönik, nem kérnek ebből a hamis világból. Többségük elkezdett olyan fotókat feltölteni, amelyeken hétköznapi kinézetük, természetes beállásuk talán eleinte furcsa a photoshophoz szokott szemünknek.

Érdekes módon, ezek a pillanatképek jobban emlékeztetnek egy Instagram előtti korszakra, amikor még nem lehetett megszerkeszteni a képeket, hacsak valakinek nem ez volt a szakmája.

Ami pedig a legjobb, mivel a Z generáció aktív használója a közösségi felületeknek, valamilyen szinten ők hozzák a szabályokat és az új trendet.

A brit kormány betilthatja az Instagramot egy 14 éves lány halála miatt

A legijesztőbb, hogy a fiatal lány semmilyen mentális betegségre utaló jelet nem mutatott, mielőtt öngyilkos lett. Halála sokkolta szüleit. Édesapja egy rövid dokumentumfilmben elmondta, egyértelmű bizonyítékokat talált lánya közösségi oldalán. Az öngyilkosságról szóló oldalak inkább fatalista jellegűek voltak. Támogatás helyett a legrosszabbra buzdították az embereket.

Az emberek unják már az újra ás újra megjelenő hasonló tartalmakat, érthető, hogy valami másra vágynak. A mentális egészséggel kapcsolatban rengeteg írás napvilágot látott az elmúlt években, nagy részük a médiában jelen lévő tökéletesség-mániát is kiváltó indokként nevezte meg. Legjobban Lexis Carbone, a Later cég marketing specialistája fogalmazta meg a fejlődés okát: „Nem akarod ezerszer látni, ahogy egy lány áll egy fal előtt. Valami újra van szükségünk.” Egyetértetek vele?

Hirdetés