Az alvás kulcsfontosságú része napjainknak.
A szorongás, az álmatlanság rengeteg ember pihenését teszik tönkre. Próbálkozhatunk gyógyteákkal vagy különböző pirulákkal, de a létező legegyszerűbb megoldásra még biztosan nem gondoltál! A tudomány szerint márpedig egy olyan apró tényező, mint egy nehéz paplannal való takarózás, villámgyorsan és mindennél hatékonyabban megoldja ezeket a problémákat.
A rossz alvás kihat a koncentrációra, a teljesítményre, a közérzetre. Az egész másnapra rányomja a bélyegét, ha nem tudjuk kellően kipihenni magunkat. Éppen ezért jelenthet óriási segítséget az a megfigyelés, miszerint a nehéz takaró használata olyan mélyen stimulálja a testet, aminek köszönhetően sokkal békésebben tudunk aludni.
Ez a fizikai nyomás ugyanis pszichológiai előnyökkel jár. A finom, de mélyen ható érintés ellazítja az idegeket, megnyugtat, oldja a stresszt, így egyértelműen támogatja a jobb alvást. A nehéz takarókat hagyományosan is használták szorongó gyerekeknél, mi több, a pszichiátriai gyakorlatban a súlyos takarók a leghatékonyabb eszközök közé tartoznak, melyeket az ideges, szorongó emberek megnyugtatására felhasználnak.

Kapcsolódó cikk

Meztelenül Alvás Előnyei Meztelen Alvás Egészség Egészséges Életmód

10 ok, miért kellene mindenkinek ruha nélkül aludnia

Már kiskorunktól kezdve azt tanítják, hogy pizsamában kell aludni, a csupasz test pedig még alvás közben is elfogadhatatlan… pedig annyira jó ruha nélkül kuckózni az ágyban.

Elolvasom a cikket »

Hogyan működik?

A nehéz takaró éppen úgy fogja körbe a testet, mintha egy finom, meleg ölelést kapnánk. Ez a nyomás pedig ellazítja az idegrendszert. Teljesen biztonságos és hatékony gyógyszermentes terápia ez az alvászavarok leküzdésére, a természetes relaxáció elősegítésére. Időseknél és gyermekeknél a kórházakban ezért használnak súlyos, nehéz takarókat, akárcsak a csecsemőknél, akiknek szintén ilyen módon nyújtanak megnyugvást.
A nehéz takaró keltette nyomás a testben segíti a szerotonin termelődését. Amikor a szerotoninból természetes módon melatonin lesz, a testünk készen áll arra, hogy pihenni kezdjen. A test bizonyos pontjainak stimulálásával a nehéz takarók biztonságérzetet adnak és klinikai tanulmányok szerint is elősegítik az éjszakai alvás minőségének javulását.

Erre is jó!

Nem csak álmatlanság vagy szorongás esetén segíthet, ha éjszaka nehéz takarót használunk. A depresszió, az agresszió, a poszttraumás stressz szindróma is nagyon jól kezelhetők ezzel a módszerrel. A nehéz takarók bizonyítottan segítettek olyan betegeknek, akiknek többféle egészségi problémájuk is volt egyszerre, Tourette-szindrómában, Alzheimer-kórban, autizmusban, nyugtalan láb szindrómában szenvedtek.

Milyen nehéz legyen?

A takaró ideális súlyát a saját tested méretei határozzák meg. Egy átlagos felnőtt esetében az ajánlott a 7-14 kg közötti takaró. De ha légzési problémád, keringési zavarod vagy hőmérséklet szabályozási problémád van, illetve, ha éppen műtét után vagy, ne használj nehéz takarókat!

A cikk a Bright Side angol nyelvű cikke nyomán készült a Kuffer fordításában.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

Nincs több cikk