Jean-Philippe Delhomme illusztrátor elképzelte, hogyan is néztek volna ki híres festők Instagram-oldalai, írja a The Guardian.
Mi lett volna, ha a legnagyobb festők lehetőséget kaptak volna a közösségi média-használatra? Delhomme az Artists’ Instagrams: The Never Seen Instagrams of Greatest Artists címet viselő képregénykötetében válaszolja meg a kérdést.
A kötet az A-listások óvatos paródiája. Láthatjuk Piet Mondriant az Ikea konyha-kollaborációjával, vagy épp Andy Warholt, ahogy a közelgő Mark Zuckerberg-portréit promózza.
Ilyen lenne, ha Radnóti, Petőfi vagy éppen Kosztolányi üzengetne Messengeren
Klasszikus költők és írók művei Budapest plakátjait fogja díszíteni. Számos alkalommal és eszközzel népszerűsítik a szépirodalmat a fiatalabb generáció számára. Gondoljunk csak Vecsei H. Miklós POKET elnevezésű könyvautomatáira! A Grecsó Krisztián- és Vecsei H. Miklós-vezette kezdeményezés keretein belül, szerdától kortárs és klasszikus irodalmi műveket szerezhetünk be a főváros nyolc különböző csomópontján elhelyezett zsebkönyv-automatákból, mindössze 990 forintos darabáron.
Delhomme olyan művészeket választott, akik olyan híressé váltak, hogy kész mitológiát alakítottak ki maguk köré. Delhomme úgy hivatkozott alanyaira, mint a művészet isteneire, állítása szerint ezért élvezte annyira a projektet.
A fekete-fehér illusztrációkat és humoros képaláírásokat további művészek kommentjei egészítik ki. A fiktív kommentek ábrázolják a művészek között kialakult barátságokat és rivalizálást. Olyan párosokkal találkozunk, mint Frida Kahlo és Leon Trotsky, Monet és Maupassant vagy Braque és Picasso.