Jön a Kávé Világnapja: Ismét fizethetünk verssel a kávénkért

Október 1-jén, hétfőn a Kávé Világnapa, a Julius Meinl jóvoltából, egy teljes napig minden vers (legyen az ismert, vagy saját) kávéházi fizetőeszközzé válik a kampányhoz csatlakozott éttermekben és kávézókban.

A felhívásunk lényege: „Találkozz barátoddal személyesen, rendelj két kávét, írjatok egy verset, és cserébe barátod kávéját mi álljuk.” A valódi emberi kapcsolatok mindennél többet érnek.

Saját ihletésű sorok vagy egy vers a kedvenc költődtől, hogy mit is jelent számotokra a barátság? Mi mindkettőt nagyra értékelik: engedd szabadon szárnyalni a benned rejlő költőt.

Az IBM kávédrón terméke tudja, mikor vagy álmos, és kiszállítja koffeines italod

Az amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatal (US Patent and Trademark Office) által közzétett szabadalmi iratok szerint az IBM olyan pilóta nélküli légi járművet szabadalmaztatott, ami kávét vagy “koffein tartalmú italt” szállít ki. A célszemély pedig olyasvalaki, aki megrendelte azt, vagy akiről “a szenzoradatok elektronikus elemzése azt jelzi, hogy előre meghatározott kognitív állapotban van”.

A globális és rendhagyó kezdeményezés mögött, a Julius Meinl mint a bécsi kávépörkölő és a bécsi kávéházi kultúra nemzetközi nagykövete áll.

Hagyományainak megfelelően a céget erős kötelékek fűzik a költészethez, hiszen a bécsi kávéházi kultúra nem csupán egy sajátos életmódot jelent, hanem a művészekre és írókra gyakorolt inspiráló hatása is közismert.

Idén negyedik alkalommal csatlakozott Magyarország is a felhíváshoz 80 helyszínnel országszerte, köztük több nagy múltú kávéház és cukrászda is. A kezdeményezésről Takács Pétert, a Julius Meinl magyarországi ügyvezetőjét kérdeztük.

Starbucks, a századunk Lucifere – a kávézás két útja

Kávézás jövője, kávézás története, kávézás művészete. Nem találtuk ki a spanyolviaszt, ha azt mondjuk, a kávé a napi rutinunk része. Fun fact, bár egyértelműen hat, hogy a második legnépszerűbb ital a világon, csak a víz előzi meg és a legelfogadottabb hatóanyag-tartalmú szerként van jelen.

Mit kell tennie annak, aki 2018. október 1-én verssel vagy idézettel szeretne fizetni egy kávéért?

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Elsőként találja meg a hozzá legközelebb eső helyszínt, mely csatlakozott a felhíváshoz. A Meet With a Poem kampányban való részvételt az éttermek és kávézók ajtómatricákkal, plakátokkal, valamint az asztalra kihelyezett cetlikkel és ceruzákkal is jelzik. Ezután nem kell mást tennie, mint találkozni baráttal, ismerőssel, rokonnal személyesen, rendelni két kávét, írni egy verset, és cserébe az egyik kávét mi álljuk[/perfectpullquote]

mondja a Funzine-nak Takács Péter, a Julius Meinl magyarországi ügyvezetője.

A szerk. ajánlása

Címlapról

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból