Kassai Zsigmond író, a József Attila Kör Irodalmi Egyesület korábbi titkára megpróbált az Origo szerkesztőségébe bejutni. Kassai meg akarta kérdezni, miért írt róla lejárató cikket a szerkesztőség.

Hirdetés

Bordács Bálint a József Attila Kör pénzügyi elszámoltatásáról írt cikket, amelyben a belső jegyzőkönyvet is megosztotta az Origo-cikkben. Fontos megemlíteni, hogy az újságíró azon kevesek egyike, akik névvel vállalják írásaikat. A cikkben Kassai Zsigmond író is helyt kapott, amelyben lejárattak. Mint a 24.hu-nak elmondta a korábbi JAK-titkár, úgy véli, hazugságokat írtak róla.

Visszavonta a Google az Origótól a 15 milliót, mert a kormány szócsöve

A Google DNI-pályázatán 50 ezer ezurót nyert az Origo mögött álló tulajdonos, a New Wave Media Group. Azonban később ezt felülvizsgálta, majd visszavonta. A két esemény között a New York Times cikke jelent meg, amelyben az Origót a kormány propaganda hírportálja.

Kassai beszélni szeretett volna Bordács Bálinttal péntek délután, hogy megkérdezze, miért írtak róla hazugságot. Többek között azt sérelmezi az író, hogy 150 ezer forintos fizetést vett fel egy támogatótól, ami “konkrét hazugság”.

Az Origo szerkesztőségben azonban hiába kereste az újságírót Kassai, ugyanis nem jutott be. A biztonsági őr rendőröket hívott, akik elvezették. Mint elmondta a volt titkár, hiába ültette le őt a biztonsági őr az aulában, hogy megvárja Bordácsot, nem jelent meg.

Az Origo szerkesztőségénél ez fogadta Kassai Zsigmond írót / Fotó: 24.hu

Sőt, ezt követően hívott rendőröket. Hangsúlyozta Kassai Zsigmond, hogy korrektek voltak a rendőrök, akik azt mondták, segítenek feljelentést tenni, ha kéri. Ám ennek ellenére ki kellett vezetniük a szerkesztőségből.

Amikor kihívta a biztonsági őr a rendőrséget, megkérdezték tőle, hogy szerinte alkoholos befolyásoltság alatt állok-e. Azt mondta, hogy igen, én pedig mondtam, hogy nem állhatok alkohol befolyása alatt, hiszen muszlim vagyok. Ezek után megkérdezte tőlem a biztonsági őr, hogy akkor robbanószer, szúró-vágó eszköz van-e nálam

– idézte fel a történteket Kassai a 24.hu-nak.

Lemondott a József Attila Kör elnöke és titkára is / ContextUs

A József Attila Kör Irodalmi Egyesület (JAK) mintegy 350 fiatal írót és tiszteletbeli tagot tömörítő, országos hatókörű szakmai és érdekvédelmi szervezet. Profilja a kortárs magyar irodalom és kulturális élet érdekében végzett közhasznú tevékenység. Emellett könyvsorozata, a JAK-füzetek is jelentős, ahol olyan jelentős szerzők is jelentek meg, mint Esterházy Péter és Nádas Péter.

Adott a kérdés, miért tartott idáig, hogy beszélni próbáljon az őt lejárató újságíróval. Két okot jelölt meg Kassai. Az egyik, hogy majd’ két tucat e-mailt írt az Origo szerkesztőségének, ám nem válaszoltak. Felhívni sem tudta őket, mert az impresszumban nem talált telefonszámot, címet sem. Mint elmondta, a cégjegyzékből kellett kiderítenie, hol működik a lap szerkesztősége. Hozzátette Kassai Zsigmond, gondolkodik, hogy feljelentést tegyen a lejárató cikkért.

Hirdetés