A napi rutin megőrzése lehet a titok szakértő szerint

Amennyire csak lehet, mindenki őrizze meg a korábbi rutinjait, a napi rituálékat a koronavírus-járvány idején is – tanácsolta Knapek Éva klinikai szakpszichológus az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában.

Az új napi rutin a későbbiekben segíthet is

A szakértő szerint a rituálék keretet adnak a napoknak, feltöltik azokat tartalommal. Ezért azt javasolta, érdemes kiöltözni ugyanúgy, mint ahogy a munkába szoktunk, ugyanabban az időben felkelni, illetve a nappalok és az éjszakák ritmikus változását megőrizni.

koronavirus napi rutin

Az, ha valaki nem túl későn fekszik le és nem is túl későn kel, a későbbi alkalmazkodást is segíti majd, amikor visszatérnek a mindennapok a normál kerékvágásba. Emellett ha eltolódnak a napszakok, az rossz hatással lehet az ember hangulatára is – mondta.

A kényszeresség természetes

A szakpszichológus fontosnak tartja a napirend kialakítását is, ám azt tanácsolta: senki se ragaszkodjon túl mereven hozzá. A jó napirendet szerinte arról ismerni meg, hogy előre be vannak tervezve a szabadidős tevékenységek is, és a célok megvalósítása mellett az egyensúlyra is törekszik.

Így töltik home office-ban az idejüket a kutyák koronavírus idején

Így töltik home office-ban az idejüket a kutyák koronavírus idején A COVID-19 világjárvány komoly intézkedéseket követel meg az országoktól, a gazdasági és kulturális élettől és persze tőlünk is. A vírus terjedését a legkönnyebben az otthonmaradással és a másoktól való izolációval tudjuk lassítani, ezzel megmentve az egészségügyet a túlterhelődéstől, valamint a szakmában dolgozókat a teljes kimerüléstől.

A műsorban Knapek Éva kitért a kényszerességre is, amiről azt mondta: a veszélyhelyzet idején természetes dolog, hogy jobban félünk a fertőzésektől, betegségektől, most normális, ha valaki többet takarít, fertőtleníti a kezét. Ha azonban hosszabb ideig merevvé, ismétlődővé, rituálé szerűvé válik ez a félelem, el kell gondolkodni szakember felkeresésén.

Egy korábbi cikkünkben a negatív érzelmek hatásáról és azok kezeléséről ebben a cikkünkben írtunk. És a pozitiívitás megőrzésében biztosan segítségedre lesz, ha meglátogatod virtuálisan a brit Tate Modern Andy Warhol-kiállítását.

Ha tovább olvasnál tanácsokért, Miklósi Mónika, a Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia Tanszék egyetemi adjunktusa ad néhány tippet, hogy mit tehetnek azért a tizenévesek, hogy jól tudják kezelni az összezártságot a családdal, a barátokkal való személyes kapcsolat hiányát és az iskolák bezárásával járó új kihívásokat a tanulásban.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból